A 2010-ben alakult KEFO Motorsport csapat eddig négy hazai versenyen indult, és ért el egyre jobb helyezéseket. A tagok idén nagyot gondoltak, és külföldi versenyekre is beneveztek. Egy olasz Formula Studentre sikeresen regisztráltak, ám ahhoz, hogy rajthoz is álljanak, még sok „mérföldkövön” kell túljutniuk. Nem mellesleg szponzorokra is szükségük lesz. A járműépítő főiskolai hallgatók, és a már végzett csapattagok a támogatói kör bővítése céljából szerveztek bemutatót múlt pénteken a GAMF Főiskolai Karon. Az érdeklődőket beavatták versenyterveikbe és sikeres fejlesztéseikbe, valamint prezentálták új járgányukat is.

Az előadásokon elhangzott: lelkes, tehetséges mérnökhallgatók töltik szabadidejüket az egyedi alkatrészek megtervezésével, megalkotásával. Ahány verseny, annyi tapasztalattal gazdagodtak, és felkészültek arra, hogy a nemzetközi porondon, egy rangos külföldi versenyen is megmérettessék magukat. Ennek azonban komoly előfeltételei vannak, már a versenyen való elindulás is egy külön megmérettetés a regisztrált csapatok számára. A megépített járműre vonatkozó versenyszabályzat több ezer oldal, amit nem elég elolvasni, de a konstruktőröknek minden betűjét be is kell tartani – mutatott rá dr. Weltsch Zoltán tanszékvezető, aki az Anyagtechnikai Tanszék és a KEFO Motorsport csapat kapcsolatáról értekezett. A csapattagok szabadidejükben tervezik építik autójukat, készítik elő a kötelező leírásokat, olyan szorgalommal, ami több, mint figyelemre méltó. A Formula Student versenyeknek fontos eleme az innováció, a technikai újdonságok megvalósítása. A hangsúly elsősorban az alkalmazott módszereken, a felhasznált technikákon, a csapatmunkán van, a statikus versenyszámok során pedig az előadásmódon.

Az egyetemisták, főiskolások „mini” Forma 1-es versenyét Európa több országában is megrendezik. A kecskemétiek szeptember 11-14. között az olasz versenyen vesznek részt. Erről Simon Norbert csapatkapitány árult el részleteket:

– A szervezők pozitívan fogadták a jelentkezésünket, a regisztrációnak viszont az volt a feltétele, hogy a jármű teljes dokumentációját készítsük el négy nap alatt. Ez komoly erőfeszítésünkbe került, de sikerült, és el is fogadták az anyagunkat. A Formula Student verseny statikus részében több százoldalas dokumentációt kell prezentálni (költségvetési-, üzleti-, műszaki terv), angol nyelven. Maga a „beugró” egy tesztfeladat-sor, amit egy órán belül kell teljesíteni – szintén angol nyelven –, ahol a gyorsaság is számít.
Magában az autóban 30-40 műszaki főiskolás hallgató több hónapnyi munkája van benne. A Yamaha R6 600 köbcentis, 4 hengeres motorral hajtott 250 kilogrammos, 100 lóerős autó 3 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás sebességre. A négy napos verseny legfontosabb része a gépátvétel, akinek ez sikerül, túljut a nehezén. A pályán zajló gyorsulási, technikai és gyorsasági verseny már csak „ráadás”.

Versenyhátrány

Az esélyeket latolgató kérdésekre válaszolva a csapatkapitány elmondta: a versenytársaik 15-20 éves tapasztalattal bírnak, ráadásul tízszer nagyobb költségvetéssel dolgoznak. Arra kevés a KEFO Motorsport esélye, hogy akár dobogóra álljon, de számukra az is hatalmas dicsőséget jelentene, ha indulási jogot szereznének, és ott lehetnének a világ legjobb 30-40 Formula Student csapata között.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!