A szombat délutáni első futam a Silverstone-i hoz hasonló, kissé zűrös hangulatban indult. Az autók már a rajtrácson álltak, amikor elkezdett csöpögni az eső. Tomi csapata ezúttal is a slick gumik fönt hagyása mellett döntött. Helyesen, a 18 helyről indulva az első kör végén Tamás már a 15. helyen autózott.

Az utolsó hat körön kezdett újra esni az eső, a vártnál sokkal intenzívebben. A versenyzőknek dönteniük kellett: kiállnak a boxba és esőgumira váltanak, vagy vállalják a kockázatot, és a pályán maradnak slick gumikkal. Tomi ez utóbbi mellett döntött, és egyre csak rótta az előtte állóknál egyre gyorsabb köröket, némely körben 3 másodperccel is gyorsabb tudott lenni náluk. A boxkiállások, előzések és gumicserék közepette Tomi 4 körrel a vége előtt már a kilencedik helyen autózott 3,8 mp-re Trummertől, akit még ebben a körben meg tudott előzni. Három körrel a vége előtt majdnem 3 mp-re volt csapattársától, Vainiotól, akit két kör alatt utol is ért, de a rossz látási viszonyok miatt már nem tudta megelőzni. A nyolcadik hely nem csak pontszerző, de a vasárnapi futamon pole-pozíciót is jelentett a magyar pilóta számára.

Kiss Pál Tamás: „A futam elején sajnos nem éreztem túl jól a pálya harmadik szektorát, ahol egy kicsit mindig lelassultam. Amikor elkezdett esni, úgy döntöttem, nem cserélem le a gumikat, mert bár a pálya rendkívül vizes és csúszós volt, nagyon jól éreztem a ritmust, ezenkívül rádión keresztül az t az információt kaptam, hogy sokkal gyorsabb vagyok az előttem autózóknál. A végén még a csapattársamat is megpróbáltam megelőzni, de az utolsó körben már tényleg zuhogott az eső, nem akartam feleslegesen kockáztatni.”

Vasárnap barátságtalan, esős idő várta a pilótákat a Nürburgringen, főleg az élről induló versenyzők rajtoltak óvatosan a vizes aszfalton. Rögtön csata alakult ki az élen, az első kanyar után Tomi csapattársa, Vainio vezetett, de őt két kanyar után vissza tudta előzni. A magyar versenyző néhány kör után a negyedik helyen autózott, és innen nem is tudott előrébb kerülni, mert az elején érezhető tapadás-probléma megmaradt gyakorlatilag az egész futam alatt, így nem sikerült javítani a köridőkön. Valószínűleg a használt beállításokkal félszáraz pályán működött volna igazán jól az autó, az esőgumik nem voltak megfelelő mértékben kihasználva – a végén, ahogy az aszfalt kezdett lassan fölszáradni, gyorsabb tudott lenni a Tech 1 Racing magyar pilótája. A negyedik hely ismét pontokat hoz Tominak, aki így az összesített pontversenyben 11 ponttal a 12. helyen áll.

Kiss Pál Tamás: „Jó szabadedzéssel indult a hétvége, amit egy kevésbé jól sikerült szabad- és egy szintén nem túl jó időmérő edzés követett. Az első futamon nagyon jó helyet sikerült elérnem. Jobb eredményt vártam ma, reméltem, hogy a dobogón tudok maradni. Persze, örülök a pontszerző helynek, de egy picit rossz érzés, hogy nem igazán találtuk el az esőbeállításokat. A hibákból levontuk a következtetéseket, és azokat orvosolva szeretnék a jövő hétvégén, a Hungaroringen minél jobb eredményt elérni.”