A 17 éves magyar pilóta budapesti sajtótájékoztatóról rögtön a németországi Oscherslebenbe utazott, ahol a helyi média előtt is bemutatkozott, ezt követően pedig először tesztelhette közel 500 lóerős gépét.
„Leírhatatlan érzés. Teljesen más, mint az elsőkerék-meghajtású versenyautók, ezzel most egy újabb hosszú tanulási folyamat veszi kezdetét. Tavaly, a TT Cup alatt teszttilalom volt érvényben, ezért akkor egy GT3-as autót próbálhattam ki. Már akkor eldőlt, hogy hátsókerék-meghajtású versenyautóval folytatom ettől az évtől.” – mondta Keszthelyi Vivien, aki a folyamatos tanulás és tapasztalatszerzés mellett ebben a szezonban is fejlődése szempontjából a lehető legkeményebb próbatételt kapta feladatul. A fiatal pilóta hozzátette, sem az Audi Sport Racing Academy, sem csapata nem helyez rá nyomást, ami rendkívül sokat számít a tanulás szempontjából, mindemellett a sorozat biztosítja számára, hogy nemzetközi mezőnyben azonos technikai feltételek mellett tapasztalja meg a nagyobb, gyorsabb és keményebb túraautózás csatáit.

https://www.instagram.com/p/BhRSt2Vlp2q

„Az első teszt nagyon pozitív volt, ugyanakkor arra mindenképpen figyelnem kell, hogy ezek az autók már sokkal érzékenyebbek, jobban reagálnak az apróbb dolgokra, koccanásokra is. Az elsőkerék-meghajtású autókban tapasztaltakhoz képes a nagyobb lóerőhöz jóval kisebb leszorító erő társul, emiatt például, ha egy kanyarba akár csak két kilométerrel gyorsabban megyek be, rögtön túlkormányzott lesz az autó. Nagyon kis szenzitív gép!” – árult el néhány kulisszatitkot Keszthelyi Vivien, aki a világ legfiatalabb női pilótájaként indul majd GT-sorozatban.

https://www.instagram.com/p/BhdhjYElRJc/

A „GT” rövidítés a Grand Touring, azaz a nagy túraautó elnevezést takarja, azaz az elsőkerék-meghajtású társaiknál, a TCR-kategóriájú Audi TT Cup-ban és hasonló sorozatokban – melyekben Vivien az előző két esztendőben, s amivel már 15 évesen bajnoki címet szerzett – használt versenygépekhez képest nagyobb a nyomaték, a hengerűrtartalom, egyben gyorsabb, erősebb az autó. Ezzel együtt a legfontosabb, hogy ezek a gépek már hátsókerék-meghajtásúak, s jóval bonyolultabb magasabb műszaki tartalommal rendelkeznek, drágább technikai megoldásokat tartalmaznak. Ennek az egyik következménye, hogy magasabb szintű vezetéstechnikai tudás is szükséges a GT-sorozatokban használt „szörnyek” megszelídítéséhez. Ezt Vivien ettől az évtől szintet lépve sajátíthatja el, éles versenyeken csiszolva tudását.

Az Audi R8 Cupban – amely a német túraautó-bajnoksággal, a DTM-mel halad majd azonos útvonalon 5200ccm hengerűrtartalmú, 550 Nm nyomatékkal rendelkező, 495 lóerős, V10-es motorokkal felszerelt versenyautókkal küzdenek majd a pilóták. Keszthelyi Vivien és az Audi R8 Cup mezőnye hat helyszínen 12 egyenlő értékű időmérőn és versenyen indul. A sorozat Hockenheimbe (május 5-6.), a Lausitzringre (május 18-20.), a Hungaroringre (június 1-3.), Brands Hatchbe (augusztus 10-12.), Misanóba (augusztus 24-26.) és a Nürburgringre (szeptember 7-9.) látogat el.