A Ferrari az idei Le Mans-i 24 órásra készítette el a 499P versenyautóját, amellyel rögtön meg is nyerte a jubileumi futamot. Most ennek a konstrukciónak készítették el a civil változatát, tehát a 499P Modificata már nem felel meg az ACO szabályzatnak, de nem lehet közúti használatra forgalomba helyezni sem. Csak versenypályán használható, és az 5,1 millió eurós vételárban már benne van néhány, a gyár által a világ leghíresebb versenypályáira szervezett pályanap is a Ferrari Sport Prototipi Clienti program keretében – ezeknél a gyár maga intézi a logisztikát és a szervizelést.

Arra különösen nagy figyelmet fordítottak, hogy a külső és a belső megjelenés azonos legyen a 499P és a 499P Modificata esetén, és a technikában sincs lényegi eltérés – csak abban, hogyan használják a rendelkezésre álló erőforrásokat. A WEC világbajnokságban a szabályzat csak 190 km/órás sebesség felett teszi lehetővé az elektromos rásegítés használatát, ezzel szemben a 499P Modificata pilótája már kezdettől fogva számíthat a villanymotor segítségére. A másik nagy újdonság, hogy van „push to pass” funkció is, azaz a kormányon levő gomb megnyomására 7 másodpercig 163 lóerővel nagyobb teljesítmény áll a vezető rendelkezésére. A 3,0 literes V6-os biturbót használó hibrid hajtás rendszerteljesítménye 870 lóerő.

Fontos eltérés még, hogy a Pirelli segítségével egyedi abroncsokat készítettek a Ferrari 499P Modificata számára, az elöl 310/70-18, hátul 340/70-18 méretű slick abroncsok felépítésüket és keveréküket tekintve az F1-es abroncsokhoz állnak közel, illetve ez alapján rögtön esőgumikat is készítettek.