Még az idei szezonban használják a Formula E világbajnokság második generációs versenyautóit, jövőre már a Gen 3-as autókkal állnak rajthoz a csapatok, és már most közreadták a legfontosabb információkat. Eszerint csökkentik a fizikai méreteket, hogy a szűk városi pályákon könnyebb legyen a kerék-kerék elleni harc, a karosszériákat újrahasznosított karbonból készíti, az új akkumulátort fenntartható forrásból származó anyagokból készítik, és a telepeket életük végén újrahasznosítják majd.

Noha két hajtómotor is lesz a fedélzeten, csak a hátsó – 476 LE – hajt majd, az elsőt – 340 LE – fékenergia-visszatermelésre használják, megszabadulnak a hidraulikus fékektől, csak regeneratív fékezés lesz a 9. évadtól kezdve. A minimum-tömeget 840 kg-ra csökkentik, az új, sarkosabb karosszériával együtt mindez azt eredményezi, hogy már 322 km/óra lehet a csúcssebesség. A csapatok szezon közben szabadon frissíthetik autójuk vezérlését, a hardverhez nem nyúlhatnak majd.