A hagyományt folytatva idén is maranellói főhadiszállásán leplezte le új autóját a Ferrari. Nem titkolt céljuk, hogy sikersorozatukat folytatva egy újabb dupla vb-címet söpörjenek be. Picit mentegetőztek, amiért nem radikálisan új autóval szállnak harcba, ugyanakkor hozzátették, ez eddig a valaha volt legjobb Ferrari. Valóban nem rossz ómen, hogy az F2004-es a tavalyi világbajnok konstrukción alapul, ráadásul annál könnyebb, mind a motort, mind a karosszériát illetően. A Shellel közreműködve új üzemanyagot és kenőanyagokat fejlesztettek ki, tekintettel a motortól elvárt hosszabb élettartamra, a Brembo pedig két új fékrendszerrel rukkolt elő, így a vörösöknek van egy külön verziójuk a fékeket jobban igénybe vevő pályákra is. Az állandóság jegyében végül Rubens Barrichellóval is szerződést hosszabbítottak, s Luca Badoer marad a tesztpilótájuk, aki a futamokon is feltűnik majd, de a Sauber színeiben! Az olasz pilóta ugyanis „kettős ügynök” lesz, és szoros együttműködésüknek köszönhetően besegít a svájciaknak a harmadik Sauber autóval a pénteki edzésnapon. S mit üzen Michael Schumacher a vetélytársaknak? „Mindig az előtted álló szezon a legnehezebb. De motiváltabb vagyok, mint valaha, azon egyszerű okból, hogy imádok versenyezni”.

Élmenők, jövünk!

Míg a Ferrari töretlenül bízik a Bridgestone abroncsokban, Flavio Briatore, a Renault csapat vezetője éppen a japán márka további gyengélkedését remélve szövöget világbajnoki terveket. ”Az idén még szorosabb lesz a küzdelem, mint az előző években, és a végén a gumiválasztás dönt majd. Mi a Michelinnel folytatjuk, a Ferrari a Bridgestone-hoz ragaszkodik, s a végén majd meglátjuk, ki döntött jól” – nyilatkozta Briatore. A Renault sportigazgatója, Patrick Faure azonban már óvatosabban fogalmazott idei terveikről az autó palermói bemutatóján: „Nem hiszem, hogy idén a vb-címért harcolnánk, de úgy vélem, hogy az első három között végezhetünk.” A pilóták, Fernando Alonso és Jarno Trulli szerint is van erre esély, hiszen a bemutatót megelőző héten már tesztelhették az R24-est, és jó benyomásaik vannak róla. Alonso szerint nagyobb az új tervezésű, 72 fokos hengerszögű motor forgatónyomatéka, és nem rakoncátlankodik magas fordulatszámnál, mint a tavalyi erőforrás. A hatfokozatú sebességváltó immár 100%-ig titániumból készült, a felfüggesztések esetében új anyagokat használtak, a karosszéria pedig az előző évi továbbfejlesztése, ám könnyebb elődjénél. Új szponzorok is segítik a csapat munkáját: az olasz Guru ruházati cég, valamint a DMG, amely a gyáriakat látja el gépekkel.

Pódium?

A BAR a barcelonai pályát választotta bemutatójának színhelyéül. Ugyan az új autót még nem próbálhatta ki sem Jenson Button, sem Takuma Sato, a csapat már háromszor annyi szezon előtti tesztkört futott a hibrid autóval, mint tavaly ilyenkor. A körök jelentős része új gumiszállítójukkal, a Michelinnel közös teszt volt. Az idei konstrukciót – igazodva a versenyek alatt várható többszöri tankoláshoz – kisebb üzemanyagtartály és a többi csapatra is jellemző „fogyókúrás” tendenciát követve könnyebb alapanyagok jellemzik, ami vonatkozik a teljesen új váltóra is. Igen jellegzetes a 006-os hátulja, a kipufogóvégek elhelyezése eltér az eddig látott megoldásoktól. Valószínűleg az elektronika terén is fejlesztés várható, hiszen egyesítették erőiket az UGS PLM Solutions szoftvergyártó céggel. Mindezek fényében elérhetőnek tartják a dobogós helyezéseket is, sőt, Button arra is lát esélyt, hogy megszerzi első futamgyőzelmét.