Fotó: Amber PR, csapatok

Több rajongó titkon reménykedett benne, hogy a szünet csöndjét megtöri egy-egy hír, s nem is kellett csalódniuk. Az augusztusi szabadságolások alatt derült ki, hogy bár a nyári olimpiai játékokat sikeresen levezényelte Japán, az októberi Forma-1-es Nagydíjat mégis lefújta az emelkedő koronavírusos esetszámokra hivatkozva. Sokan egy második észak-amerikai futamot várnak beugrónak a szuzukai verseny helyére, így Austinban két futamot is rendeznének. Katar neve is felmerült az idén szintén törölt Ausztrál Nagydíj helyett. A sokakat foglalkoztató kérdésre, mely szerint ki lesz Lewis Hamilton csapattársa 2022-ben, még nem kaptunk választ. Miközben Bottas szerint Hamilton azt szeretné, ha ő maradna a csapattársa, többen George Russellt szeretnék látni az egyik Ezüst Nyíl volánjánál. Toto Wolff mindenesetre addig húzza a választást, ameddig csak lehet.

A Holland Nagydíj folyamatosan azzal szerepelt a hírekben az elmúlt időszakban, hogy csak teltházas futamot hajlandóak rendezni. Ezt nyilván azért is tehették meg, mert sokkal több nézőt is érdekelne a holland futam, mint ahány hely van. Ezzel szemben úgy néz ki, hogy a koronavírus járvány következtében a jegytulajdonosok harmada mégsem mehet és nekik vissza kell adni a jegyük árát, mivel nem lehet teltház Zandvoortban. A holland szurkolóknak azért nem kell nagyon elszomorodniuk, hiszen a hozzájuk közeli belga versenyen a hétvégén létszámkorlátozás nélkül lehetnek nézők. Max Verstappen népes holland rajongótábora a számukra eddig hazainak számító nagydíjon évről évre borította narancsba a lelátókat, s csinált hatalmas hangulatot az amúgy sem unalmas helyszínen. Várhatóan ez idén sem lesz másként.

Talán az év futamává váló Magyar Nagydíjjal zárták a szezon első felét augusztusban a csapatok. Esteban Ocon és az Alpine első Forma-1-es győzelmét szerezte a Hungaroringen. Az időjárás gondoskodott arról, hogy a 36. Forma-1-es Magyar Nagydíj az év eddigi legjobb, legfordulatosabb futama legyen. A középcsapatok főszerepet játszottak, a két világbajnoki aspiráns – Sebastian Vettel kizárását követően – pedig a második (Hamilton) és a kilencedik (Verstappen) hellyel vigasztalódhatott.

Majd egy hónap nyári szünet és pihenés után itt az ideje, hogy ismét munkába álljanak a kipihent pilóták és Forma-1-es „munkások”. A versenyszezon második felét a Forma-1-es csapatok az egyik legrégebbi pályán, Spa-Francorchamps-ban nyitják meg. Mindenki rajong ezért a pályáért, ezért a futamért. Ráadásul a különleges mikroklímával rendelkező ardenneki pályán az időjárás sokszor fordulatos futamot hoz. Itt az is előfordulhat, hogy a pálya egyik részén esik az eső, míg máshol verőfényes napsütés van. Hűvös, esős idő várható idén is.

Nehéz megjósolni, hogy ki állhat majd vasárnap a dobogó tetején, de az biztos, hogy 2010 óta (amióta a Mercedes ismét elindult a Forma-1-ben) a jelenlegi mezőnyből csak Sebastian Vettel és Lewis Hamilton tudott három-három győzelmet szerezni ezen a pályán. Rajtuk kívül még Charles Leclerc, (2019), Nico Rosberg (2016), Daniel Ricciardo (2014) és Jenson Button (2012) büszkélkedhet egy-egy itteni győzelemmel. A Forma-1-es pilóták nagy örömmel látogatnak el erre a mindenki által nagyon kedvelt, ikonikus pályára. A kiszámíthatatlan időjárás, a gyönyörű helyszín a hegyek között, a pálya vonalvezetése mind-mind hozzájárulnak ehhez. A kedvenc kanyarok között van az itt található híres Eau Rouge (Vörös Víz), amely egyben a versenynaptár egyik legizgalmasabb kanyarja, de a favoritok között ott van a Pouhon vagy éppen a Blanchimont is. Hamilton 100. futamgyőzelmére hajt, Verstappen pedig szeretné visszavenni az egyéni ponttábla első helyét. Vad csata várható az éllovasok között, esetleg az időjárás ismét közbeszól? Hamarosan kiderül.

A verseny és a pálya
A Spa-Francorchamps-ban megrendezésre kerülő nagydíj az, amely nem hiányozhat az évről évre bővülő Forma-1-es versenynaptárból. A szezon leghosszabbja egy nehéz pálya, amelyen nagyon keményen kell dolgoznia a pilótáknak. A maximális sebesség túllépheti a 320 km/órát, miközben vannak olyan helyek, ahol csak minimális sebességgel, vagyis 50 km/órával lehet hajtani.
A 44-körös Belga Nagydíj augusztus 29.-én helyi idő szerint 15 órakor veszi kezdetét. A pálya hossza: 7,004 km, a teljes versenytáv 308,052 km. A pályarekordot még mindig Valtteri Bottas tartja 2018-ból 1 perc 46,286 másodperces idővel. 2020-ban a Belga Nagydíjat Lewis Hamilton (Mercedes) nyerte meg. A brit pilóta ideje 1:24:08.761 volt. A második helyen Valtteri Bottas (Mercedes) ért célba, míg a bronzérmes pilóta Max Verstappen (Red Bull) lett.