Ezen határozatoknak köszönhetően, érvényesülhet az a stratégia, amelyet Jean Martin Folz, a PSA Peugeot Citroën elnöke hirdetett meg 2004 novemberében, amikor a WRC részvétel magas költségei miatt bejelentette, hogy a PSA csoport két márkája nem vállalhatja a versenyzéssel járó hatalmas kiadásokat.

A Citroën számára, mint azt az elvégzett kutatások is igazolták, a WRC az ideális motorsport. A 2007-es hivatalos visszatérés tehát napirenden maradt, amennyiben a versenyzés teljes költségvetését sikerül jelentősen csökkenteni. A most bejelentett új szabályozásnak köszönhetően az anyagi feltételek újra adottak a visszatéréshez.

“Éppen ezért a döntést, hogy 2007-től visszatérünk a rali világbajnokságba, igen gyorsan meghoztuk”, nyilatkozta Guy Fréquelin, a Citroën Sport igazgatója. ”Mivel az új szabályozásnak köszönhetően meg tudunk felelni a költségvetési követelményeknek, nincs, ami gátat szabjon visszatérésünknek. Úgy a csapatnak, mint a rajongóknak és mindazoknak, akik a WRC három teljes szezonján át támogattak bennünket ebben a nagy sportkalandban nagyon jól jött ez a döntés, én is hihetetlenül boldog vagyok”, kommentálta Fréquelin a határozatot.

2006 tehát az átmenet éve lesz, hiszen egy részről, Sébastien Loeb és Daniel Elena egy privát csapatban folytatja a versenyzést a Xsara WRC-vel, míg a másik oldalról újraindul az új Citroën C4 WRC fejlesztése és kivitelezése. A Citroën Sport csapata teljes szezonra tehát csak 2007-ben tér vissza a rali világbajnokságra.