Nem akárhová érkezik meg a hétvégén a Forma-1-es cirkusz. Angliát az autósportok bölcsőjeként aposztrofálják. Óriási múlttal rendelkezik, ahol 1950 óta minden évben rendeznek Forma-1-es Nagydíjat. Jim Clark, Alain Prost, Nigel Mansell, Jack Brabham, Niki Lauda, Michael Schumacher csak néhány a nagy nevek közül, akik több alkalommal is felállhattak itt a dobogó tetejére. Ez a nagydíj a csapatok nagy részének a hazai futama lesz. A Brit Nagydíjon nyújtott teljesítmény így nem meglepő módon a legtöbb csapat számára presztízskérdés lesz. A pilóták és a csapatok nagyon várják a hétvégi megmérettetést. Szinte mindenki szuperlatívuszokban beszél a versennyel és a pályával kapcsolatban. Ez az a futam, amit mindenki vár, és amelyet mindenki nagyon szeretne megnyerni. S ez egyike azon kevés helyszíneknek, ahol a pilóták szerint az autókban is lehet hallani a lelátón ülő nézők biztatását. Lewis Hamilton jelenleg a legnagyobb sztár Silverstone-ban Hazai terepen áll rajthoz, ahol nem kis eredményességet mutatott be eddig. Az elmúlt három évben ugyanis a Mercedes brit pilótája állhatott fel a dobogó legfelső fokára. Nem is lehet így más célja, mint zsinórban negyedszerre is hazavinni a brit győztes trófeát.

Kellene is Hamiltonnak a jó helyezés, hiszen a cél idén az egyéni világbajnoki cím megszerzése. Az egyéni ponttáblát pedig jelenleg Sebastian Vettel vezeti 20 pontos előnnyel. Vettelnek egyébként nincsenek túl jó emlékei a tavalyi brit versenyről. A német a kilencedik helyre tudta célba vinni az autóját. Először megpördült a pályán, majd Felipe Massa pályáról való leszorítása miatt öt másodperces büntetést kapott. Az idei évben eddig igen eredményes a Ferrari pilótája, így, ha Hamilton elől el tudná happolni az első helyet Silverstone-ban, az igencsak nagy lökést adhatna neki a szezon hátralévő részére. 2016-ban Hamilton negyedik Silverstone-i győzelmével beállította Nigel Mansell eredményét, s tagja lett azon elit klubnak, amely olyan brit pilótákból áll, akik többször is megnyerték hazai futamukat. Hamilton akkor simán nyert. A rajt előtti nagy eső miatti vizes pályán biztonsági autó mögött rajtolt el a mezőny. A hatodik körben indult el a versenyzés, miután a Bernd Maylander vezette biztonsági autó kiállt. Tavaly bár Nico Rosberg ért célba másodikként, szabálytalan rádióhasználat miatt elvették a második helyét, amelyet Max Verstappen kapott meg. A Mercedes német pilótájának pedig be kellett érnie a bronzérmes hellyel.

A világbajnokságot vezető Vettel mellett nem lehet könnyű dolga a szerződéshosszabbításra váró Kimi Raikkönennek. Tavaly simán bejelentették, hogy meghosszabbítják a finn pilóta szerződését még egy évvel, aki akkor ettől egy kicsit összeszedte magát a Silverstone-i futamra és ötödikként ért célba. A múlt hétvégi osztrák futamon már kritikusabb felhang kísérte Kimi Raikkönen idei szereplését és esetleges 2018-as szerződéshosszabbítását. A Ferrari spanyol elnöke lustának nevezte a Jégembert és szóban arra ösztökélte Raikkönent, hogy kapja összes magát, ha szerződéshosszabbítást szeretne a jövő szezonra. A Mercedes közben kitermelt egy újabb világbajnoki aspiránst. Az Osztrák Nagydíjon Forma-1-es pályafutása második győzelmét szerző Valtteri Bottas szép csöndben, minden felhajtás nélkül előlépett világbajnoki riválissá. A két győzelme mellett további négy dobogós hellyel rendelkező finn szép szerényen halad előre egy esetleges világbajnoki cím felé. Okosan hagyja, hogy a két nagy rivális, Lewis Hamilton és Sebastian Vettel sok energiaráfordítással csatázzon egymással, közben surranópályán előlépett az esélyesek közé.

London utcáin száguldanak, s újabb Brexit
A Liberty Media sokat tett azért, hogy közelebb hozza a Forma-1-et a nézőkhöz, s ennek a törekvésnek a keretében London szerdán megtartja a maga Nagy Futamát. Ez az esemény azért egyedülálló lesz abban a tekintetben, hogy ezen az eseményen mind a tíz csapat részt vesz, versenyhétvégén kívül és egy külső helyszínen. A Forma-1-es csapatokon és pilótákon kívül sztárok és zenei fellépők színesítik a programot. A Trafalgar Square és a Whitehall lesz az esemény két fő helyszíne, amit egy valamirevaló Forma-1-es rajongó nem hagyhat ki.

Nem ez az egy hír látott napvilágot a nagyon várt Brit Nagydíj előtt. A brit verseny rendezője (a British Racing Driver’s Club, a Brit Versenypilóták Klubja) ugyanis bejelentette, hogy szerződést bont és a 2019-es verseny lehet az utolsó Forma-1-es futam a Silverstone-i pályán. Állítólag évről évre nő a rendezés díja, s ezáltal egyre veszteségesebb a verseny megrendezése. Így a szervezők tovább nem tudják azt finanszírozni. Ez lehet egyfajta taktika a versenyrendezési díj lejjebb szorítására is, hiszen egy teljesen új, modernizált pályáról beszélünk, amely ráadásul Nagy-Britanniában található, amely otthona egy sor csapatnak, s ahonnan a Forma-1-es csapattagok nagy része származik. Kihagyhatatlan ez a helyszín a versenynaptárból.

Silverstone korábban már hangot adott azon törekvésének, hogy a Liberty Médiával újra szeretné tárgyalni a korábban Bernie Ecclestone-nal kötött szerződést, de ott attól félnek, hogy amennyiben ez megtörténik, akkor azon a többi versenyszervező is felbátorodik és ők is jelentkeznek a szerződések újratárgyalására. Másrészt Chase Carey elmondta, hogy nem szeretné a sportág egyik ikonikus helyszínét elveszíteni, így várhatóan megoldás születik majd a felek között.

A verseny és a pálya
A Silverstone-i pályát 2010-ben átépítették, amikor kiegészült az új Aréna résszel. A lassú és gyors kanyarok elegye azt a célt hivatott kiszolgálni, hogy a nézők jobban átlássák a pályát és az előzési manővereket. Az átépítések után a Silverstone-i a versenynaptár egyik leghosszabb pályája. A motorerősségnek fontos szerep jut a pálya gyors részein, főleg a gyors kanyarokban. Ez az aszfaltcsík nem csak az autóknak és pilótáknak, de az abroncsoknak is nagy kihívás. A pálya a lassú, közepes és gyors kanyarok megfelelő kombinációja. Az 52-körös Brit Nagydíj július 16.-án helyi idő szerint 13 órakor (nálunk 14 órakor) veszi kezdetét. A pálya hossza: 5,891 km, a teljes versenytáv 306,198 km. A pályarekordot az átépített pályán Mark Webber tartja 2013-ból, ideje 1 perc 33,401 másodperc.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!