Felvezetésként talán ennyi is elég, a számok jól demonstrálják a 4×4-es hajtás létjogosultságát. Felmérések szerint egyre kevesebben vannak, akik ódzkodnak az érintett típus hajtási alapkarakterének gyökeres változásától, s az ár- és fogyasztási többletet is “elnézik” a nagyobb menetbiztonságért cserében. Az alapesetben hátsókerék-hajtású BMW-k viselkedési jellegét sem töri meg az xDrive hajtás, a rendszer ugyanis 40:60% arányban osztja el a nyomatékot a tengelyek között – száraz útfelületen, egyenesfutásnál gyakorlatilag nem érezni különbséget.

Amikor előny a 4×4-es hajtás

Az xDrive hatását akkor tapasztaljuk meg igazán, amikor nedves, csúszós, kanyargós útfelületen haladunk. Az 530xd  hatalmas (500 Nm) forgatónyomatékú soros hathengeres turbódízeljének vehemenciája a tapadási körülményeket követő, szükség esetén folyamatosan változó nyomatékelosztás jóvoltából nem csap át bizonytalan billegésbe, s a hátsókerekes autókra amúgy jellemző terhelésváltási (intenzív gázadás vagy hirtelen gázelvétel) kitörési hajlam nem jelentkezik. Szerpentinen gázadásra az autó feszesen követi a kanyar ívét,s  megnyugtató semlegességgel fordul.

A kétségkívül nagyobb menetbiztonságnak persze ára van: a BMW 530xd esetében ez a hátsókerék-hajtású verzióhoz (530d) képest 659 ezer forint, de aki a 235 helyett 197 lóerővel is beéri, az 13 331 000 forintért az 525xd modellt választhatja.