Nagyon fontos előrelépés történt az elmúlt két hétben a Forma-1-es Világbajnokság folytonossága érdekében. A Spanyol Nagydíj után ugyanis az összes csapat aláírta a Concorde Megállapodást a 2021-2025 közötti időszakra. Néhány nagyobb istálló hezitált az aláírással kapcsolatban, mondván ők a legnagyobb áldozatai az új megállapodásnak. Eközben a kisebb csapatok számára fontos volt, hogy méltányosabb bevétel-elosztásban részesüljenek. Ez azt is jelenti, hogy a Haas csapat is marad még további öt évig a Forma-1-ben. Gene Haas elégedett az új feltételekkel, így a kis amerikai istálló is az aláírás mellett döntött. A Mercedes nehezményezte a Ferrari kitüntetett helyzetét a többi csapathoz képest, s bár a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke, Jean Todt szerint egy fenntarthatóbb, méltányosabb és izgalmasabb megállapodás született, a Ferrari továbbra is több pénzt kap a többi csapatnál és megtarthatja vitatott vétójogát is.

A két futam között robbant a hír, mely szerint a Williams istállót, amely pénzügyi helyzete nem volt túl rózsás a koronavírus járvány előtti időszakban sem, megvette egy amerikai befektetési cég. Bár Claire Williams korábban úgy nyilatkozott, hogy semmilyen esetre sem adná el a családja tulajdonában álló csapatot, az végül mégis elkelt. Bennfentesek szerint hamarosan távozik a csapat éléről az alapító Frank Williams lánya, aki egyesek szerint több rosszat tett a csapatnak, mint jót.

A Mercedes elsöprő fölényét látva nem nehéz idén jóslatokba bocsátkozni egy-egy futam végkimenetelével kapcsolatban. A hétvégi verseny helyszíne, Spa-Francorchamps, kedves a Ferrarinak, hiszen 2019-ben fiatal üdvöskéje, Charles Leclerc itt szerezte meg első Forma-1-es győzelmét, dacára annak, hogy barátja, az F2-ben versenyző Anthoine Hubert szombaton egy tragikus versenybalesetben életét vesztette. 2018-ban Sebastian Vettel vitte győzelemre a maranellóiak versenyautóját. Ez a forgatókönyv azonban most nem tűnik valósnak egyik pilóta esetében sem. 2020-ban egyedül Max Verstappennek sikerült a Mercedes pilótái mellett labdába rúgnia. Csoda volt, hogy eddig Leclerc egyáltalán dobogós helyre tudta célba vinni az igencsak gyengélkedő Ferrarit.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) egyéb változtatásokon is törte a fejét az elmúlt időszakban, s úgy volt, hogy a hétvégétől fogva nem engedélyezi az úgynevezett party mode beállítást az időmérő edzéseken. Vagyis ezentúl egy motorbeállítást enged az adott versenyhétvégére. Ez Helmut Marko szerint segíti a Red Bullt abban, hogy előrébb végezzen az időmérő edzéseken a szezon hátralévő részében. Elmondta, így kiegyenlítődhetnek az erőviszonyok a Mercedes és a Red Bull között. Igen ám, de közben kiderült, hogy a Mercedes és a Honda is kérvényezte a tiltás egy héttel való eltolását, vagyis kérték, hogy csak Monzától kezdve legyen érvényben.

A belga futam végkimenetelébe az időjárás is beleszólhat, amely az Ardennekben annyira kiszámíthatatlan, hogy itt az sem ritka, hogy a pálya egyik részén esik az eső, míg máshol verőfényes napsütés van. Hűvös idő várható. Hol naposabb, hol borúsabb lesz az idő a hétvége során, elvétve záporokkal. A Forma-1-es pilóták nagy örömmel látogatnak el erre a mindenki által nagyon kedvelt, ikonikus pályára. A kiszámíthatatlan időjárás, a gyönyörű helyszín a hegyek között, a pálya vonalvezetése mind-mind hozzájárulnak ehhez. A kedvenc kanyarok között van az itt található híres Eau Rouge (Vörös Víz), amely egyben a versenynaptár egyik legizgalmasabb kanyarja, de a favoritok között ott van a Pouhon vagy éppen a Blanchimont is.

Max Verstappen népes holland rajongótábora a számukra eddig hazainak számító nagydíjon évről évre borította narancsba a lelátókat, s csinált hatalmas hangulatot az amúgy sem unalmas helyszínen. Ez is másként lesz idén, de a Red Bull holland pilótáját minden bizonnyal feldobja, hogy ilyen emlékezetesen helyszínen próbálhatja újra megszerezni a győzelmet a Mercedes pilótáinak orra elől.

A verseny és a pálya
A Spa-Francorchamps-ban megrendezésre kerülő nagydíj az, amely nem hiányozhat az évről évre bővülő Forma-1-es versenynaptárból. Általában is, és idén a koronavírus járvány teremtette különleges idényben is több ország (ezúttal európai ország) állt sorban a versenyrendezés jogáért. Az ikonikus belga pálya nem maradhatott ki a koronás versenynaptárból sem. A szezon leghosszabbja egy nehéz pálya, amelyen nagyon keményen kell dolgoznia a pilótáknak. A maximális sebesség túllépheti a 320 km/órát, miközben vannak olyan helyek, ahol csak minimális sebességgel, vagyis 50 km/órával lehet hajtani.
A 44-körös Belga Nagydíj augusztus 30.-án helyi idő szerint 15.10-kor veszi kezdetét. A pálya hossza: 7,004 km, a teljes versenytáv 308,052 km. A pályarekordot Valtteri Bottas tartja 2018-ból 1 perc 46,286 másodperces idővel.

Négy újabb verseny
A 2020-as módosított Forma-1-es versenynaptár utolsó négy helyszínét is nyilvánosságra hozták a napokban. Túl sok újdonság nem került napvilágra. Korábban már kiderült ugyanis e négy futam helyszíne. A Forma-1 2011 után először tér vissza Törökországba, ahol ezúttal novemberben rendeznek futamot. Utána két megmérettetés következik Bahreinben és december közepén kerül sor a tradicionális szezonzáró futamra Abu-Dzabiban. A csapatok még éppen hazaérnek karácsonyozni majd e fura koronás évad végén.

MÓDOSÍTOTT 2020-AS FORMA-1-ES VERSENYNAPTÁR
július 5. Osztrák Nagydíj, Spielberg (eredeti időpontban)
július 12. Stájer Nagydíj, Spielberg
július 19. Magyar Nagydíj, Hungaroring
augusztus 2. Brit Nagydíj, Silverstone
augusztus 9. 70. Évforduló Nagydíja, Silverstone
augusztus 16. Spanyol Nagydíj, Barcelona
augusztus 30. Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps (eredet időben)
szeptember 6. Olasz Nagydíj, Monza (eredeti időpontban)
szeptember 13. Toszkán Nagydíj, Ferrari 1000. nagydíj, Mugello
szeptember 27. Orosz Nagydíj, Szocsi (eredeti időpontban)
október 9-11. Eifel Nagydíj, Nürburgring
október 23-25. Portugál Nagydíj, Portimao
október 31.-november 1. Emilia Romagna Nagydíj, Imola
november 13-15. Török Nagydíj, Isztambul
november 27-29. Bahreini Nagydíj, Szahír
december 4-6. Szahíri Nagydíj, Szahír
december 11-13. Abu-Dzabi Nagydíj, Yas Marina