Idén is voltak zártkapus futamok, majd egyre nyitottabbakká váltak a helyszínek, a nézők pedig ahol lehetett, özönlöttek a pályákra a nagyon érdekesen és izgalmasan alakuló versenyszezon miatt. A vonzerőhöz az is hozzájárult, hogy végre személyesen is el lehetett látogatni a versenypályákra, na meg az amerikai streamer szolgáltató Forma-1-es sorozata. A koronavírus járvány szigorú intézkedései fennmaradtak mind a Forma-1-es résztvevők, mind a nézők tekintetében. Idén is voltak fertőződések a buborékban utazó Forma-1-esek között, de ennek ellenére rendben meg lehetett rendezni a 2021-es futamokat.

A tavalyi extra év után nem lehet mást mondani, mint hogy az idei még különlegesebbre sikerült s a végkimeneteléről még nem tudunk semmit. Ha Max Verstappen nyeri első Forma-1-es világbajnoki címét, akkor attól, ha Lewis Hamilton nyeri a nyolcadikat, akkor meg attól lesz egyedi a befejezése ennek az évnek és egyben korszaknak. 2022-től ugyanis egy új fejezet nyílik a Forma-1 történelemkönyvében. Az új szabályok célja az előzések előmozdítása, hogy ezáltal izgalmasabbá és vonzóbbá tegyék a Forma-1-et a nagyközönség számára. A jövő évi autók nehezebbek lesznek a mostaniaknál és más gumikon mennek majd, kevesebb leszorítóerővel. Összességében várhatóan lassabbak lesznek az ideieknél.

A nagyon kaotikus és sok vitatott mozzanattal lezajló Szaúd-Arábiai Nagydíj után mindkét fél (a Mercedes és a Red Bull) is fogadkozik, az utolsó, mindent eldöntő szezonzáró nagydíj simán, baleset nélkül, fog zajlani. Azok után, ami az előző hétvégén történt, ezt nehéz elhinni. Akkor Max Verstappen a verseny során kapott öt másodperces büntetését a verseny után megfejelték még 10 másodperccel, amit hozzáírtak az időeredményéhez. A felek meghallgatása után ugyanis úgy ítélték meg a versenyfelügyelők, hogy a holland hirtelen fékezése hozzájárult ahhoz, hogy Lewis Hamilton hátulról belement a Red Bullba. Mivel pontegyenlőség van a két pilóta között, s Max Verstappen nyert idén több futamot, ha mindkét pilóta kiesne az azt jelentené, hogy a Red Bull pilótája lenne 2021 Forma-1-es világbajnoka.

“A pályán szeretnénk megnyerni a világbajnokságot, nem a versenyfelügyelőknél vagy a pálya szélén. Remélem becsületes és tiszta verseny lesz Abu-Dzabiban.” – nyilatkozta Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke.

A verseny és a pálya
A Yas Marina pálya már nem új a mezőny számára. A pályát finom homokréteg takarja, ami az abroncsok szemcsésedéséhez vezet, de ahogy közeledünk a verseny napjához, a betoncsík egyre tisztább lesz. Elég nehéz a pálya, amelyet átépítettek 2021-re. 21 kanyar helyett már csak 16 található. A verseny nappali fénynél kezdődik és sötétben fejeződik be, s ez hatással van a beton hőmérsékletére, amely legalább 7-8 fokot eshet napnyugta után. Ezáltal a gumik viselkedése is megváltozik, így a lágy abroncsokon később, napnyugta után, hosszabb ideig lehet a pályán kint maradni, mint korábban, mikor még teljes erejével süt a nap.

A pálya különlegessége, hogy bárhol is ül a néző, nagyjából a pálya 30 %-át látja. A főlelátók mindegyike fedett. A mezőny számára érdekesség, hogy a bokszutca kijárata tulajdonképpen egy alagút. Az 58-körös Abu-Dzabi Nagydíj december 12.-én helyi idő szerint 17 órakor (nálunk 14 órakor) veszi kezdetét a Yas Marina pályán. A pálya hossza: 5,281 km, a teljes versenytáv 306,183 km.
2020-ban Max Verstappen (Red Bull) állhatott a dobogó tetejére, ideje 1:36:28.645 volt. A második és harmadik helyezett Valtteri Bottas (Mercedes) és Lewis Hamilton (Mercedes) lett.