A Red Bullnak nagyon jó hírverést jelent, hogy Kanadában Daniel Ricciardo elhozta a győztesnek járó trófeát. Így azok a Red Bull rajongók, akik esetleg nem mentek volna el az Osztrák Nagydíjra még meggondolhatták magukat. Igaz nem a címvédő világbajnok Sebastian Vettel gyűjtötte be a csapat idei első győzelmét, de az energiaitalosok nagy mosolyú pilótája mostanra mindenki kedvence lett. „Nagyszerű úgy menni a Red Bull hazai futamára, hogy egy hihetetlen kanadai hétvége van mögöttünk.” – mondta Ricciardo. „Csak reklámok filmezésekor autóztam a Red Bull Ringen. Lényegében néhány kör, teljes gáz nélkül, ez az ami az Osztrák Nagydíj hétvégéjén várható. Egy takaros kis pálya, ami nem a leghosszabb és nincs is rajta sok kanyar, de ami van, az jó.” – szögezte le az ausztrál autóversenyző.

A Mercedesnek nem sikerült a kanadai futam, így a két futam között eltelt időszakban keményen dolgozott, hogy ne ismétlődjön meg a Montrealban bekövetkezett technikai fiaskó, amely mindkét autót érintette. Nico Rosberg sokáig az élen autózott, de aztán kénytelen volt elfogadni a második helyezést. Lewis Hamilton viszont idén második alkalommal nem tudott célbaérni. A brit pilóta pedig előtte nagyon keményen dolgozott azon, hogy ledolgozza lemaradását csapattársához képest, így ismét 22 pontos hátrányt hozott össze Rosberghez viszonyítva az egyéni ponttáblán.

A Ferrariról újfent azt hallani, hogy a maranellói gárda a sorait rendezi. Az új csapatfőnök, Marco Mattiacci elmondása szerint a Ferrari „nagyon dühös” magára és a csapat teljes átszervezését tervezi. Az idei eredményeket látva, ez igencsak ráfér a pirosakra. Fernando Alonso és Kimi Raikkönen a hatodik és tizedik helyet szerezte meg Kanadában, pedig egy sor autó kiesett, amiből akár ők is profitálhattak volna. Mattiacci szerint a Ferrarinak nagyon nem tetszik az, ahogyan alakulnak a csapat dolgai, hiszen nem tud elég nagy fejlesztéseket hozni versenyről versenyre. Az új csapatvezető elmondta, hogy bár nagyon mérgesek magukra, mégsem adják fel.

Mivel az elmúlt évtizedben nem rendeztek versenyt a soron következő pályán, s mindössze csak néhány pilóta versenyzett itt, a csapatok teljesen új versenyként tekintenek a hétvégi futamra. Az akkori telemetriai és statisztikai adatok sem érnek semmit sem a mai feltételek mellett. A kanadai pályához hasonlóan a Red Bull Ring is igénybe veszi az autók motorját, fékrendszerét és az abroncsokat. Kevés kanyar és egy sor egyenes nehezíti a megfelelő autóbeállítást. Rövid a pálya, ahol sokat kell fékezni, nagy az üzemanyag felhasználás, így ez utóbbi hatékonyságának nagyon fontos itt a szerepe, ami a Mercedes kezére játszhat a hétvégén.

A verseny és a pálya

Ez a versenypálya magasan fekszik, így az alacsony légnyomás másként terheli a motorokat, mint az eddigi versenyeken. Érdekes lesz megfigyelni, hogyan reagálnak erre a csapatok. A hegyes-dombos pályán három nagyon gyors egyenesen és gyors kanyarokon kell keresztülverekednie magát a mezőnynek 71 körön át. A 71-körös Osztrák Nagydíj június 22.-én 14 órakor veszi kezdetét. A pálya hossza: 4,326 km, a teljes versenytáv 307,146 km. A körrekordot Michael Schumacher tartja 2003-ból 1”08.337-es időeredménnyel.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!