A Mugen öt éve versenyez a Man szigetén a TT Zero nevű elektromos motorkerékpárok versenyén, kétszer második lett, az utolsó hármat viszont megnyerte. Ez, mármint a címvédés a célja a hatodik alkalommal is, ennek érdekében szerződtették pilótának John McGuinnesst és Guy Martint. Ezúttal nem teljesen új versenygépet építettek, hanem módosították a tavalyit, a Shinden Roku név pedig szó szerinti fordításban hatodik elektromos istent jelent.

Önbizalomból tehát nincs hiány, sőt, idén már meg akarják dönteni a 120 mérföld/órás (193 km/h) átlagsebesség-rekordot, tavaly csak megközelítették ezt. 2 kg-ot sikerült lefaragni a tömegből, ami így 248 kg-ra csökkent, a hajtómotor változatlan a maga 161 LE/210 Nm teljesítményével, az igazán nagy újdonságot az akkumulátor jelenti, amelynél megnövelték az energiakinyerés sebességét – állítólag tavaly ez fogta vissza a gépet. A pilóták április 10-én próbálják majd ki a Shinden Roku-t, a TT Zero futamra pedig június 7-én kerül sor.

A továbbfejlesztett versenygép mellett egy másik érdekes alkotást is bemutatott a Mugen, az E.Rex elnevezésű elektromos krosszmotort is megmutatták. Ennél egy Honda CRF 250-es volt az alap, amelyet dinoszaurusz-csontokra hasonlító burkolattal dobtak fel. Ezzel kapcsolatban nem árultak el teljesítményadatokat, de egy sokkal fontosabb dolog olvasható a sajtóközleményben, miszerint a Mugen és a Honda közösen dolgozik majd tovább az elektromos krosszmotor fejlesztésén. Természetesen még nincs dátum arra nézve, mikor jelenhet meg egy ilyen gép a piacon.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!