Az 1963. június 15-én megjelent Ventil – ez volt a Škoda autógyár belső lapja – címlapján épp csak egy rövid hírt közöltek arról, hogy a Škoda Octavia Touring Sport megnyerte az 1000-1300 cm3 közötti autók kategóriáját az Acropolis Ralin, még a győztes pilóta, Minas Vourdoubakis nevát se sikerült helyesen leírni. Most, 60 évvel később a Škoda versenyautókat gyűjtő Kovařík család ismételt egy Škoda Octavia TS raliautóval, amelyet 1988-ban építettek át Historic versenyautónak.

2010-ben vásárolták meg az autót Nagy-Britanniából, és bukócsövet cseréltek benne, mert a régi már nem felelt meg az FIA-előírásoknak. 2016-ban indultak vele először éles versenyen, majd ezt követően teljesen felújították a motorját, az 1221 köbcentis blokk 2 Jikov-karburátort használ és egészen 6000/perces fordulatig pörög, becsült teljesítménye 80 lóerő. Idén alaposabban hozzá kellett nyúlni a motorhoz, mert a Finn Ralit az utolsó napon fel kellett adni főtengelytörés miatt.

A Kovařík család 2 autóval és 1 szervizcsapattal ment az Acropolis Ralira, az Oldřich Kovařík Sr. vezette az Octaia TS-t, Oldřich Kovařík Jr. egy Favorit raliautóval indult. Rengeteg rajongó látogatta meg a cseheket, mert a Škodáknak jó hírük volt anno a görög ralisportban, Emil Triner és Pavel Sibera jóvoltából. A legöregebb 1-es kategóriában induló Octavia TS egy defekttől – egy szikla miatt megrepedt az acélfelni – eltekintve gond nélkül teljesítette a mintegy 1000 km-es távot, amiből 167 km volt gyorsasági. Nem csak az Acropolis Rali 1-es, de annak A1-es alkategóriáját is megnyerte az Octavia, azaz megismételték Honza Kopecký 60 évvel ezelőtti sikerét.