A Shell a Ducati Corse versenyistállóval közösen fejlesztett új motorolajat, amely az utcai Panigale V4 R motorkerékpárban 10%-kal csökkenti a motor belső súrlódását, vagy hogy ezt jobban el tudja helyezni az ember: 3,5 lóerővel növeli a teljesítményt. Utóbbiból rögtön kettővel is szolgál a 998 köbcentis Desmosedici Stradale R V-four elnevezésű blokk: az Euro-5-ös változat 218 lóerős (15 500/perc), míg a verseny-kipufogóval szerelt változat 240,5 lóerős (16 000/perc).

Nem csak a kenőanyagot fejlesztették, 5 grammal könnyebbek a dugattyúk, amelyeknek a formáját is átalakították és különleges felületkezelést (DLC – Diamond Like Coating) kaptak a szoknyák, ezen kívül még agresszívebb profilt (+1 mm szelepemelés) kaptak a szívószelepek vezérműtengelyei, 5 mm-rel rövidebb lett a szívósor. A hajtókarban végigmenő 1,6 mm átmérőjű olajfurat javítja a kenést. A váltóáttételek megegyeznek az aktuális verseny-motorkerékpárral, ami azt jelenti, hogy az 1-es 11,6%-kal, a 2-es 5,6%-kal, a 3-as 1,8%-kal hosszabb a korábbinál; a motorvezérlés átírásával finomabban aktivizálódik a motorfék, ami jobb kezelhetőséget eredményez. A száraz tengelykapcsoló rokona a verseny-darabnak, de attól azért eltér, a korábbinál kisebb átmérő és 800 g-mal alacsonyabb tömeg javítja a gázreakciókat.

Az Öhlins szállítja az állítható felfüggesztést, az Akrapovictól jön a kipufogó. Feláras extraként kínálja a Ducati a karbon felniket, amelyek 700 grammot spórolnak a széria kovácsolt alufelnikhez képest, karbon karosszériaelemek is elérhetőek. A széria légterelők ugyanakkora leszorító-erőt termelnek, mint az elődnél, de 40 illetve 50%-kal csökkent az első és hátsó szárnyak mérete. A benzintartály térfogatát 17 literre növelték.