Fotó: Lotus Cape Fear

A 3 évvel ezelőtti hivatalos bemutatót követően nem sokkal a Lotus néhány Emira prototípust küldött az Egyesült Államokba, hogy a 42 kereskedésből álló hálózatában a potenciális vásárlók közelről ismerkedhessenek meg az autóval. Már ekkor megkezdték a rendelések gyűjtését, tavaly aztán a hivatalos értékesítés is megindult, és a gyár elkezdte az autók szállítását. Azonban első körben nem sikerült megszerezni a California Air Resource Board (CARB) jóváhagyását, és az új motorvezérlő szoftver elkészítése időbe került. Az USA tagállamok közül 36 tagállam az Environmental Protection Agency (EPA) szabályait követi, 14 a szigorúbb CARB előírásokat; a gyár csak akkor indítja el a forgalmazást, ha mindenhol legálisan forgalomba lehet helyezni az autót. A Lotus már benyújtotta a módosított szoftvert a CARB hivatalnak, de nem tudni, meddig tart annak jóváhagyása. Addig is több száz Lotus Emira parkol a márkakereskedések udvarán, ami nem csak a tulajdonosokat zavarja (akik megtapogathatták és bele is ülhettek autóikba, de nem vihették el azokat), de a kereskedéseket is, ahol esetenként több tucatnyi Emira biztonságos tárolását kell megoldani a napi ügymenet fenntartása mellett.
A Lotus Emira hajtásáról a 3,5 literes Toyota V6-os blokk gondoskodik, amire Edelbrock kompresszort szerelnek, a 2,0 literes AMG turbómotorral szerelt példányok csak leghamarabb 2024 októberében mennek az Egyesült Államokba.