Hogy milyen változásokon megy keresztül az autóipar, azt a Seat Urban Mobility részleg alapítása is mutatja: ez a divízió azért jött létre, hogy a teljes VW-csoport számára olyan megoldásokat fejlesszen, amelyek a városi közlekedés problémáira jelentenek gyógyírt. Az újítások jelentős része szoftveres, például a Seat már javában dolgozik azon a rendszeren, amely a közlekedési lámpákkal kommunikál, így a vezetőt már akkor figyelmezteti a központi kijelző, hogy vegye le a lábát a gázpedálról, mielőtt a lámpa pirosra váltana.

A másik irányvonal viszont maga a közlekedési eszköz, ami jelen esetben egy robogó – a Seat 66 éves történetében ez az első termék, amely nem egy autó. Szó sincs arról, hogy egyedül vágtak bele a projektbe, a spanyol Silenciót választották partnernek, akik kezdettől fogva kizárólag elektromos robogók fejlesztésével foglalkoznak. A műszaki alapok a Silenciótól származnak (váz, akkumulátor, elektromotor), a Seat pedig a kiindulási alap köré rajzolta meg a saját stílusához illő idomokat. Csak hogy el tudjuk helyezni az e-Scootert: nem a Yamaha vagy a BMW prémiumrobogóit veszik célkeresztbe és nem is a diszkontgépekkel szemben szeretnének alternatívát nyújtani, hanem megfizethető, de minőségi tömegtermékről van szó. A Seat reményei szerint nem csak a magánvásárlók, hanem a járműmegosztással foglalkozó cégek is ráharapnak majd a modellre.

Az adatok alapján a 125 cm3-es robogók kiváltására lehet alkalmas e-Scooter, a 11 kW-os villanymotor 100 km/órás csúcstempóig gyorsíthatja (Eco módban 50 km/óra a maximum) a 130 kg-os testet, miközben a hatótávolság 115 kilométer. Az igazi poén azonban az, hogy az akkumulátor egyszerűen kihúzható a vázból, és – mint egy gurulós kisbőrönd – egyszerűen felvihető a lakásba. Másképp nem is működhetne a dolog, hiszen az akku tömege nem csekély 35 kg. Az elektromos hajtás dacára a praktikumra nem lehet panasz, hiszen két teljes méretű sisak is elfér az ülés alatt, az opciós listán pedig magasabb szélvédő és topcase is szerepel majd. Két USB-csatlakozó segítségével lehet menet közben tölteni a mobileszközöket, sőt, az e-Scooter okostelefonnal is indítható, illetve a digitális kulcs szabadon küldhető lesz!