Túrázás funkcióval bővítette ki az alapvetően a kanyarvadászatra optimalizált supermoto gép tudását a KTM, az eredmény a 890 SMT lett. A továbbfejlesztett elektronika a vezetőnek segít a lehető legjobb gyorsulás (kipörgés- és egykerekezés-gátló) és lassulás (kanyar-ABS, kikapcsolható hátsó ABS) elérése érdekében, a könnyű 17 colos alufelnikre Michelin PowerGP abroncsokat szerelnek. A fékrendszert a Jjuan szállítja, elöl 4 dugattyús nyereg szorítják a 320 mm-es tárcsákat, hátul 1 dugattyús nyereg van a 260 mm-es tárcsán.

Az első villa csillapítása könnyen állítható kézzel a szárak tetején elhelyezett szárnyas anyákkal, az 5 colos digitális kijelzőn lehet tájékozódni a beállításokról. A karosszéria és az ülés kialakításánál hagytak helyet a sofőr mozgásának, de azért odafigyeltek a megfelelő szélvédelemre és kényelemre is, a 15,8 literes tankkal több mint 300 km-es hatótávolság realizálható. A 889 köbcentis 2 hengeres 105 LE/100 Nm teljesítményű, a váltó 6 fokozatú.