Ha valaki azt mondja, hogy Harley túramotor, akkor elsőre a Road King, az Electra Glide, netán az Ultra nevek ugranak be, pedig alighanem a Road Glide-ok a leginkább karizmatikus példányok. Mivel sok éven át nem forgalmazták hazánkban a cápaorrú óriásokat, sokkal ritkábbak az utakon, mint a denevéridomos Touring modellek. Amit a Road Glide-okról érdemes tudni, hogy két változatban léteznek: az alapmodell Special vagány bagger, az Ultra utónevű verzió pedig luxustúrázó, vagyis az Ultra Limited alternatívája. A Speciallel ellentétben háttámlás utasüléssel, nagy topcaseszel és párnázottabb vezetőüléssel rendelkezik. Hogy mennyire fontos szempont volt az, hogy az utasnak is maximális komfortérzete legyen, azt mi sem példázza jobban, mint hogy jókora lábtartó trepnik jutottak hátra is, s hogy külön hangszórókat integráltak a fotel oldalhurkáiba. A vezető sem panaszkodhat, a nagyobb plexi és a terelőidomok miatt minimális mértékű szél éri – akinek ennél jobb szélvédelem kell, inkább üljön autóba. A fejidomra egy méretes, vízszintes légcsatornát is vágott a Harley, ahol beengedhetjük a levegőt a testünkre. Nem vitás, hogy nyári forróságban, városi haladáskor sok előnye van.

A műszerfalon felül az „érintős/gombos” navigáció, mellette két analóg visszajelző, alatta pedig a hagyományos körműszerek. fotó: Hilbert Péter

A hagyományőrző jelleget több részlet is megtöri, például a Daymaker LED-es fényszóró, vagy a 16,5 centi képátlójú, érintős fejegység kicsit stílusidegen (ezt menet közben a bal oldali kormányvégen elhelyezett joystickkel is vezérelhetjük). Amikor kis forgalmú országúton a szuperkényelmes ülésbe süppedve, 90-re beállított tempomattal siklunk és közben tökéletes minőségben szól a zene a hangszórókból, egészen nagy élményt nyújt a gép. Érdekes, hogy a teljesen újjátervezett futómű (elöl Showa villa) miatt a rugózási komfort új értelmet nyer. Ha őszinték vagyunk, a futómű terén sok fejlődési potenciál volt a Touring modellekben, most a Road Glide Ultránál meg is történt a felzárkózás. Egyrészt sokkal finomabban reagál az úthibákra, másrészt a dönthetőségben is egészen jó partner. Szó sincs arról, hogy esetlen óriás lenne, 408 kg-os száraz tömege ellenére kis tempónál is jól terelgethető. A gond akkor kezdődik, ha megállunk, rendesen le kell támasztani két lábbal a földre és észnél lenni, nehogy meginduljon a súlypont az egyik irányba.

Az utas is komfortosan pöffeszkedhet, a zene sztereóban szól

A Road Glide Ultra vadonatúj, részben vízhűtéses V2-es szívet kapott, amely 1745 cm3-es lökettérfogatából adódóan igazi nyomatékgyár. Ez rendben is van, pont ezt várjuk egy ilyen blokktól, de az igazán lényeges gyakorlati különbség a korábbi 1690 cm3-es egységhez viszonyítva, hogy alapjárat felett egy kicsivel nehezebben talál magára. Pörgetve sokkal izmosabbnak tűnik és lelkesebben kúszik a fordulatszámmérő mutatója a piros zóna felé. Az új Milwaukee-Eight erőforrás emellett sokkal kevésbé vibrál: nyilván nem olyan, mint egy japán túramotor sornégyese, de a Harley erőforrása kéthengeres létére nagyon finoman és nem mellesleg igen halkan jár. Elmúltak azok az idők, amikor a márka nagy V2-eseitől lúdbőrös lett az ember, és ez alól sajnos a Road Glide Ultra sem kivétel.

Hatalmas test, nagy tömeg, az irányíthatóság azonban nem nehézkes

A 23 600 eurós ár fényében nem meglepő, hogy nehéz belekötni a modellbe, maximum a nagy erővel behúzható kuplungkar, vagy a nem éppen kimagasló hatású fékrendszer róható fel negatívumként. Mivel a japán márkák közül már egyik sem kínál hasonló méretű, klasszikus cirkáló alapjaira épített túramotort (utoljára a Kawasakinak volt), ebben a szegmensben a Harleynak áll a zászló. Az pedig már ízlés kérdése, hogy az amerikai gyártó palettáján belül melyik idomos túrázóra esik a vevő választása.

Tökéletes a szélvédelem, az utas lábtartó trepnije felhajtható

Harley-Davidson Road Glide Ultra
Lökettérfogat: 1745 cm3
Hengerek/szelepek: V2/8
Max. teljesítmény: n.a.
Max. nyomaték: 152 Nm 3250/perc
Sebességváltó: hatfokozatú
Tengelytáv: 1625 mm
Ülésmagasság: 735 mm
Üzemanyagtank: 18,9 l
Gumi elöl/hátul: 130/80 R17/180/65 R16
Száraz tömeg: 408 kg
Nettó alapár: 23 600 euró

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!