Fotó: Stefler Balázs

Valahogy így képzeli el az ember a tipikus, amerikai motorépítő műhelyben, manufakturális módszerekkel készülő cruisert, pedig a Breakout ugyanúgy egy sorozatgyártású motor, mint mondjuk egy Street Bob vagy Road King. A kínálatba 3 éves szünet után újjászületve visszatérő modell közvetlen elődjénél is polgárpukkasztóbb, miközben az sem mellékes, hogy a márka leginkább részletgazdag modelljei közé tartozik. Nézzük az érdekességeket!

Cirkáló viszonylatban kényelmes az ülés. Mivel a magassága mindössze 665 mm, alacsonyabb motorosnak is leér a lába

1. A LEGSZEBB CRUISERES HAGYOMÁNYOK
Ennyire lapos és nyúlánk motor önmagában is figyelemfelkeltő, de a gigászi, 21 colos első felni garantálja, hogy ha a Breakouttal begördülünk valahova, minden szem a motorra szegeződjön. Az már csak hab a tortán, hogy a 26 küllős, fekete felni éleit felpolírozták, ami rímel a temérdek krómozott alkatrészre. A széles kormány és a terpesztős üléshelyzet nagyon jellegzetes, a puha ülés viszont meglepően komfortos. A Breakout ugyan kétszemélyes, a hátsó ülés még egy kis termetű, törékeny hölgynek is alulméretezett. Vagyis a hölgynek nagyon akarnia kell a szökést…

2. 240 MM-ES HÁTSÓ ABRONCS: OLYAN MINT AZ ÚTHENGER!
A 240 mm-es érték bűvös szám a motorkerékpár iparban, ugyanis ez a legszélesebb abroncs, amit manapság sorozatgyártású kétkerekű felnijére húznak. A döbbenetes megjelenés miatt jogos kérdés, hogy vajon mennyire motorozható jól egy ilyen gép? Nos, a lapos villaszög, a gumiméret és az alig 27 fokos dönthetőség nem teszi a szűk visszafordítók bajnokává, de szó sincs arról, hogy a vezetési élményből hiány lenne. Az egyenesfutása kiváló, magabiztosan tartja a kijelölt ívet és minden rezdülésén érezni, hogy egy nagy, komoly motorral van dolgunk. Persze a 3 mázsás tömeg miatt nem a kezdők motorja, és érdemes számításba venni, hogy a kuplung és a fékkar is határozott kezet kíván.

3. EGY 1923 CM3-ES V2-ES NEM VICCEL
A 117 köbinches V2-esben a márka legszebb hagyományai élnek tovább: a lég-olajhűtéses, tolórudas szelepmozgatású erőforrás úgy pulzál, mint egyetlen más kéthengeres sem. Az előre néző, szabadon álló szűrőbetéttel ellátott, Heavy Breather szívórendszerrel lélegző erőforrásból 105 lóerő és 168 Nm-es nyomaték hívható le. A gázkar legkisebb érintésére is azonnal válaszol az óriásblokk, amely a 2000-3000-es percenkénti fordulatszám-tartományban kirobbanóan erős. Csak halkan megjegyzem: a Harley-nál hamarosan már nem a 117-es blokk lesz a legnagyobb, az új CVO Street Glide és Road Glide modellekbe 121 köbinches erőforrás kerül!

4. TEMPOMATTAL MINDEN EGYSZERŰBB
Bár a Breakout nem konkurál a túramotorokkal, a Harley mindent elkövet, hogy cruiserei hosszabb utakon is komfortosak legyenek. Ebbe beletartozik, hogy elődjével ellentétben tempomatot adnak hozzá – a bal oldali markolaton elhelyezett kis kapcsolóval állíthatjuk be a tartani kívánt sebességet. Érdekesség, hogy nem csak a gombbal, vagy a fékezéssel kapcsolhatjuk ki, a gázkart visszafelé forgatva is deaktiválhatjuk. Remekül működik, az unalmas autópályás szakaszoknál nagyban megkönnyíti a vezető dolgát.

A fordulatszámot egészen kis karakterekkel jeleníti meg a műszeregység. A maximális érték alig haladja meg az 5000/percet

5. MŰSZEREGYSÉG: MINIMALISTÁBB A MINIMALISTÁNÁL
Bár a Harley előszeretettel használ klasszikus, analóg műszeregységeket, a Breakout esetében egy parányi méretű digitális kijelző tájékoztatja a motorost. Mintha az lett volna a koncepció, hogy nem kell a vezetőt mindenféle információval terhelni, így aztán csak a legszükségesebb adatokat mutatja. Az aktuális fordulatszámot a menüből hívhatjuk elő.

TETSZETT
• egyedi stílus
• motorblokk karakter
• vezetési élmény
NEM TETSZETT
• magas ár
• jelentős tömeg

ÖSSZEGZÉS
Az amerikai márka cirkálókínálatának ékköve a Breakout, amit 13 millió Ft-os ára is alátámaszt, hiszen egymillió Ft-tal drágább a Fat Boynál. Az biztos, hogy a modell megosztó, de egyben be is tudja szippantani az embert: egy álomgarázsban biztosan kell lennie egy ilyen motornak.

HARLEY-DAVIDSON BREAKOUT
Összlökettérfogat: 1923 cm3
Hengerek/szelepek: V2/8
Max. teljesítmény: 77 kW (105 LE) 5020/perc
Max. nyomaték: 168 Nm 3500/perc
Sebességváltó: hatfokozatú
Tengelytáv: 1695 mm
Ülésmagasság: 665 mm
Gumi elöl/hátul: 130/60 R21 / 240/40 R18
Tömeg: 305 kg
A modell alapára: 13 190 000 Ft