Egészen pontosan azoknak készül a KTM RC 8C elnevezésű motorkerékpár, akik szeretnek versenypályán száguldani, de nincs mögöttük technikai háttér a versenytechnika gondozására – az osztrákok az utcai gépekben is használt LC8c blokkot építik be egy versenymotor vázába. Mivel a megbízhatóság és a könnyű karbantartás megőrzése fontos volt, a tömeg csökkentésével igyekeztek növelni a dinamikát.

A fejlesztőmunka eredményeként a 889 köbcentis, 128 LE/101 Nm teljesítményű kéthengeres blokknak egy mindössze 140 kg tömegű motorkerékpárt (+a vezető) kell mozgatnia; a blokk tartó eleme az acélcsőből szerkesztett váznak, a karosszéria karbon-kevlár műanyagból készül, a Dymag felnikre Pirelli SC1 slick abroncsokat szerelnek. Elöl 43 mm átmérőjű WP Apex Pro 7543-as villát használnak, a hátsó WP Apex Pro 7746 rugóstagnál külön állítható a lassú és a gyors (rezgés frekvenciája) csillapítás.

A fékrendszert a Brembo szállítja (elöl 290, hátul 230 mm-es tárcsaátmérő), különlegessége a MotoGP-ben szerzett tapasztalatok alapján készített Brembo 19RCS CORSA CORTA főfékhenger, amelynél állítható a fogáspont. A telemetria rendszernél a GPS-helymeghatározást is hozzárendelik az adatsorhoz, ami megkönnyíti a teljesítmény utólagos kielemezését, azaz hogy az adott pályán pontosan hol tud még pár tizedmásodpercet nyerni az ember a KTM RC 8C nyergében.

Mindössze 100 darabot készítenek a kézi munkával, a Krämer Motorcycles műhely által a KTM gyári versenycsapat segítségével összerakott gépből, a forgalmazás július 22-én, 16 órakor indul. A vásárlók közül 25-en befizethetnek egy exkluzív pályanapra is, ahol a KTM versenyzői, Dani Pedrosa és Mika Kallio segítenek elsajátítani a gép kezelését a Circuito de Jerez versenypályán.