Vajon segítségért rádiózik a félbevágott ember a kép bal szélén? Vagy túl sokszor nézte meg a grafikus a Staplerfahrer Klaus videót? A deszkák és az azokat rögzítő csavarok alapján a Ducato vagy 1,5 méter hosszú lehet, avagy a sajtófotók néha nem a valóságot mutatják…

Noha elméletileg közös típusról van szó, a Stellantis nagy méretű európai haszonjárművének az aktuális frissítése csak a Fiat Ducato-t érinti, a Citroën Jumper/Opel Movano/Peugeot Boxer kisebb érintőképernyővel jönnek. A 2021-es modellben már teljesen digitális a műszeregység, a központi érintőképernyő akár 10 colos képátlójú is lehet (5 és 7 colos kijelző is van). Teljesen új elektromos rendszert kapott a haszonjármű, amelynek köszönhetően bővült az elérhető vezetőtámogató rendszerek sora, első európai haszonjárműként képes akár 2-es szintű önvezetésre is a Ducato, azaz a vezető beavatkozása nélkül (nem lankadhat az emberi sofőr figyelme) tart követési távolságot és sávot.

Újdonság a digitális belső visszapillantó, amely a jármű mögötti képet mutatja még azokban a konfigurációkban is, ahol a válaszfal vagy épp a rakomány miatt ez egyébként nem lehetséges. A menetstabilizáló rendszer keresztszél-támogatás funkciót kapott, és van már vontatmány-stabilizálás is. A futárok nagyra értékelik majd a kulcs nélküli ajtónyitást (fülke- és raktér-ajtó egymástól függetlenül működtethető) és motorindítást, az automatikus szintszabályozású hátsó légrugózásnál gombnyomásra le lehet engedni a hátsó tengelyt a rakodás megkönnyítésére. Az elektromos rögzítőfék helyet szabadít fel az utastérben, ezenkívül fűtőszálas szélvédő, USB-A és USB-C illetve 230V-os elektromos csatlakozás segíti a munkavégzésben az embereket.

Nagyobbak és kényelmesebbek lettek az ülések, kisebb átmérőjű lett a kormánykerék, ezzel párhuzamosan megnövelték a kerékelfordulás mértékét is, így csökkent a fordulókör átmérője – a szervo immár elektromos. A Multijet3-as dízelmotorok teljesítik az Euro 6D-Final előírásokat az előző modellévhez képest akár 7%-kal csökkent a fogyasztásuk, 120, 140, 160 és 177 lóerős teljesítménnyel választhatóak. Hatfokozatú, kézi kapcsolású váltó jár alapáron, az alapszint kivételével rendelhető a kilencfokozatú automatikus váltó. A 2021-es Fiat Ducato már rendelhető a Fiat Professional kereskedésekben, a furgon indulóára nettó 7 088 000 Ft.