Nehéz helyzetben van jelenleg a Harley-Davidson, több új modell bemutatóját is elhalasztották, de nem csak a biztos befutókra koncentrálnak, hanem piacra dobják első túra-terep gépüket is, a Pan America nevű endurót.

Kétféle formában, 1250 és 1250 Special jelzéssel lehet megvásárolni az új gépet, utóbbi többek között extra védőelemeket, fűtött kormányt, adaptív fényszórót, és 1000 dolláros felár ellenében kapja az Adaptive Ride Height felfüggesztést, ami az állóhelyzeti pozícióból indulás után felemeli (2,5-5 centivel) a hasmagasságot. Közös a Revolution Max motorcsaládba tartozó, vízhűtéses V2-es, az 1252 köbcentis blokk 150 lóerős (9000/perc), nyomatéka 127 Nm (6750/perc).

A blokk tartó eleme a váznak, változó szelepvezérléssel és hengerenként két gyújtógyertyával rendelkezik, az olajozási rendszert felkészítették a terepezésre is, 91 oktános üzemanyaggal tudja a csúcsteljesítményét a blokk, de szükség szerint ennél gyengébb üzemanyaggal is működik. Az alapmodell tömege 242 kg, a Special 254 kg-ot nyom úgy, hogy például a kuplung, a generátor és a vezérműtengely fedél magnéziumból készül, míg a 21 literes tank alumíniumból.

Természetesen már a piaci rajtnál rengeteg kiegészítő lesz elérhető a Harley-Davidson Pan America modelljeihez, az Egyesült Államokban 17 319 dollár az 1250-es ára, míg az 1250 Special-ért legalább 19 999 dollárt kell fizetni. Lehet, hogy a gyári kiegészítők nem olcsók, de a Harley-Davidson állítja, hogy két személlyel és telepakolt dobozokkal kényelmesen utazok 220 km/órás sebességgel a Pan America, nincs sebességkorlátozás a dobozok miatt.