Ha valaki megnézi, hogy aktuálisan milyen nagy lökettérfogatú csupasz gépeket lehet kapni a piacon, eltérő technikai megközelítésekkel és motorépítési koncepciókkal találkozik, ugyanakkor van egy fontos metszéspont. Legyen szó brit, osztrák vagy japán termékről, mindegyik csúcs naked bike-ban közös a harcias külső. Most pedig a Suzuki is belátta, hogy ha fel akarják venni a versenyt a szegmens legjobbjaival, kevés lesz a megbízható, kiforrott technikai alap, a GSX-S1000-esnek egyszerűen a tudásához és piaci pozíciójához illő megjelenést kell szabni.

A konkurensekhez képest a Suzuki nem gondolja túl a műszeregységeket… A sárga szín jelöli, hogy mely pontokon dolgozta át a Suzuki az erőforrást. A csúcsteljesítmény 2 lóerővel nőtt

Bár a váz és a GSX-R1000-esről származó lengővilla változatlan maradt, a teljes idomzatot átrajzolták, a légbeömlőket például a vadászrepülőgépek hajtóműgondolája ihlette. Az átalakítások lényegében arról szólnak, hogy optikailag „orrnehéz” legyen a gép, mert ettől lesz igazán streetfighteres az összhatás – ennek érdekében a kormány szélesebb és a tank űrtartalma is nagyobb. Ha ez nem lenne elég, a konvencionális formájú, halogénizzós lámpatest már a múlté, és a Koito által fejlesztett, futurisztikus, full-LED fényszóró uralja a frontrészt.

A lengővilla egyenesen a GSXR1000-es super-bike-ról származik

Viszont az ezres naked bike-ok kategóriája nem az, ahol komoly technika nélkül domborítani lehetne. A soros négyhengeres erőforrás alapját még mindig a K5-ös Gixxer adja, de hogy teljesítse az Euro-5-ös normákat, sok változtatást hajtottak végre. A szelepek, a vezérműtengelyek módosításai pedig nemcsak a tisztább üzemet szolgálják, hanem az is cél volt, hogy a blokk a középső fordulatszám-tartományban még combosabb legyen. Nem véletlen, hogy az újdonság 10,1 másodperc alatt letudja a 0-400 méteres vágtát! Ezzel együtt az átdolgozott négyhengeres pörgősebbé vált, a maximális fordulatszám már meghaladja a percenkénti 11 000-et. Az immár 152 lóerő (+2 LE) kordában tartását háromállású üzemmódkapcsoló és szabályozható kipörgésgátló segíti, de legalább ilyen fontos, hogy a kétirányú gyorsváltó az alapfelszereltség része, illetve hogy a finomabb működés érdekében a kuplungszerkezetet is módosították. Az elektronikus gázmarkolattal felvértezett modell továbbra is 310 mm-es első tárcsákat használó Brembo fékeket és minden paraméterében állítható KYB rugózó elemeket kap, vagyis a Suzuki még mindig nem látta elérkezettnek az időt, hogy elektromos futóművel örvendeztesse meg vásárlóit. A kék, szürke és fekete színben elérhető újdonság első példányai július második felében érkeznek a hazai Suzuki márkakereskedőkhöz.

https://youtu.be/zwyBkTmZHb8

Suzuki GSX-S1000
Lökettérfogat: 999 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16
Max. teljesítmény: 112 kW (152 LE) 11 000/perc
Max. forgatónyomaték: 106 Nm 9250/perc
Sebességváltó: hatfokozatú
Tengelytáv: 1460 mm
Ülésmagasság: 810 mm
Üzemanyagtank: 19 l
Gumi elöl/hátul: 120/70 R17/190/50 R17
Saját tömeg: 214 kg
Vételár: 4 599 000 Ft-tól