Szebb napokat is látott már ez a Mercedes 600, de ugyanez elmondható az autó eredeti tulajdonosáról is, akit a Mercedes-Benz Classic nem kívánt közelebbről megnevezni. Mindössze annyi ismert, hogy Afrikába adták el az autót.

A Mercedes 600-as korának (és hamarosan a közeljövőnek) csúcsmodellje, azon belül is a nyújtott tengelytávolságú modellek voltak az igen gazdag emberek kedvenc játékszerei. A normál (3200 mm) tengelytávolságú karosszériával 2190 példányt gyártottak, de a hosszú (3900 mm) kivitelből csak 429-et.

Magától értetődően az összes autó egyedi igények alapján készült, a gyár csak a pénztárcát nézte, a kedves vásárló személyét már nem, így ne is csoda, hogy diktátorok kedvenc autója volt: Nicolae Ceauşescu, Josip Broz-Tito, Fidel Castro, Pol Pot, Enver Hoxha, Leonid Brezhnev, Kim Il-sung, Kim Jong-Il, Idi Amin Dada, Jomo Kenyatta, Ferdinand Marcos, Leopold Sedar Senghor, Mohammad Reza Pahlavi, Saddam Hussein, Frederik Willem de Klerk is használtak egy- vagy akár több példányt is. Állítólag Saddam Husseinnek annyira megtetszett az autó, hogy még a Mercedes részvényeiből is vásárolt egy jelentősebb mennyiséget, de ezt természetesen sem megerősíteni, sem cáfolni nem akarja a gyár.

Jelen esetben csak annyira tudjuk szűkíteni a kört, hogy az 1969-ben gyártott autó Brüsszelen keresztül került megrendelőjéhez, Afrikába. Foglalkozásának veszélyeire utal, hogy páncélozott padlólemezzel kérte az autót, amely a szinte kötelező fekete fényezést kapta, amihez hellrot, azaz világospiros belsőt kért. Magától értetődően extra porvédelemmel látták el az utastér nyílásait (dupla ajtógumi-szigetelés), hőszigetelő üvegekkel szerelték az autót, és a trópusi viszonyokra készítették fel az elektromos rendszert is. Zászlótartót meglepő módon csak a jobb oldalra kért a kedves ügyfél.

Mindössze két tulajdonosa volt az autónak, amelyet október 26-án, az RM Auctions árverésén értékesítettek Londonban. Hiányos, sérült állapotban 20-30 000 fontos leütési árat reméltek az autóért, amely egész pontos becslésnek bizonyult, hiszen 25 200 fontot fizetett érte az új tulajdonos. Persze rengeteg törődésre és még annál is több pénzre lesz szükség a felújításhoz, nem is beszélve a targoncáról, amivel a raklapokról majd leemelik az autót, azonban annak a végén egy igen különleges autó lesz majd, amelynél a most még szemérmesen titkolt első tulajdonos neve minden bizonnyal kiemelni majd a többi Mercedes 600-as közül.

Nagy felbontású képeket (18 db) az Autó-Motor Facebook oldalán találnak az autóról.