NFS Shift 2 Unleashed: a következő fokozat

A pályaversenyek világát megelevenítő Shift 2-es hosszú idő után végre egy olyan NFS játék, amelyik az „ami a csövön kifér” arcade stílus helyett inkább egy becsületes autószimulátorhoz közelít: ha nem is tökéletesen valósághű, de az első résznél fényévekkel jobb és élvezetesebb a kezelhetőség.

Vezetni pedig 38 márka száznál is több autóját lehet, természetesen a választékban normál utcai autókat, szupersportkocsikat (köztük elsőként a minap debütált Pagani Huayrát) és kőkemény versenygépeket is találunk – ráadásul szerteágazó módon beállíthatjuk és tuningolhatjuk az autókat. A versenypályák számát sem aprózták el, összesen 35-öt zsúfoltak a programba, úgyhogy nem fogunk unatkozni!

Karrier módban – szokás szerint az amatőr kategóriáktól indulva és fokozatosan felküzdve magunkat – a GT1-es világbajnoki cím megszerzése a cél. Az egyre magasabb osztályokhoz és újabb autókhoz szintlépésekkel lehet hozzáférni, amit tapasztalati pontok szorgalmas gyűjtögetésével érhetünk el. Ezeket versenyzés közben az ideális íven haladva és kanyarodva, szélárnyékban autózva, tiszta előzéssel stb. kapjuk. A normál körversenyeken kívül egyébként különféle időmérő futamokon, kiütéses versenyeken, egy az egy elleni küzdelmeken (esetenként azonos autóval) és driftversenyeken is bizonyítani kell rátermettségünket. Bár a játék nehézsége többféle módon állítható, tanuló vezetők számára mégsem ajánljuk a Shift 2-est, mert helyenként még a gyakorlott játékosokat is képes megizzasztani.

Az NFS-sorozat látvány- és hangzásvilágával eddig sem volt baj. Sőt, a fejlesztők tovább javították az autók törésmodelljét, új hangulati elemként pedig az éjszakai versenyeket és a sisakkamera nézetet is bevetették – ilyenkor a pilóta a fejét elfordítva gyakorlatilag benéz a kanyarokba. Ha pedig már végleg ráuntunk a gépi ellenfelekre, akkor irány az internet: az Autolog funkción keresztül összevethetjük eredményeinket és megmérkőzhetünk barátainkkal, illetve más online játékosokkal. Erre PlayStation 3 és Xbox 360 játékkonzolon, valamint PC-n van lehetőség.

Codemasters Dirt3: ralis időutazás

A napokban kerül a boltok polcaira a Dirt-széria harmadik része. A Codemasters gondozásában készülő játékprogrammal egyfajta ralis időutazást tehetünk: a 60-as, 70-es évek klasszikus versenyautóitól kezdve a legendás B-csoportos szörnyetegeken keresztül egészen a mostani S2000-es és WRC-kategóriás (tavalyi és idei is) gépekig mintegy ötvenféle járgány virtuális volánja mögé ülhetünk be – felölelve a sportág fél évszázados történetét. Persze ezenkívül továbbra is lesz majd tereprali és ralikrossz, vadonatúj elemként pedig megjelenik a Ken Block nevével fémjelzett akrobatikus gymkhana! A második részhez képest megduplázták a pályák számát, új helyszínként egyelőre Finnországot, Norvégiát, Kenyát és az amerikai Michigant említették a fejlesztők. A Dirt 3-as kezdetben PC-n, illetve PlayStation 3 és Xbox 360 konzolon játszható majd.

Kinect JoyRide: levegőt markolászva

A JoyRide egy határtalanul aranyos családi autós játék, melyben pont úgy kell vezetni a járgányokat, mintha egy képzeletbeli kormányt markolnánk – mozdulatainkat a Kinect mozgásérzékelő képezi le. Az irányítás könnyen megszokható, a gázt automatikusan nyomja a gép, a kanyarodáson kívül nekünk nitrózásra, trükkök bemutatására és speciális töltetek lövöldözésére van lehetőségünk. A megszerzett pontszám hatására bővül virtuális rajongótáborunk, így érhetők el újabb autók és pályák. Egyértelműen a többjátékos mód a legszórakoztatóbb, akár a családtagokkal-barátokkal, akár internetes játékosokkal mérkőzünk. Szembetűnő a versenyfajták sokszínűsége, a megszokott körversenyek mellett lövöldözős meccseken, kaszkadőrösdiben, trükközésben, gyorsasági versenyben és rombolásban is összemérhetjük tudásunkat. A versenyek közben a Kinect néha fotókat készít, majd a verseny végén bemutatja a vicces képeket. A JoyRide kizárólag Xbox 360-ason, Kinect szenzorral játszható.