Ennél kisebb motort lehet csinálni, de nem érdemes. Bármilyen hihetetlen, ez a járgány kétszemélyes. De egy nagyobb embernek sem kell kuporogni rajta. Csak a közlekedés többi résztvevője furcsállja, hogy nini, itt száguld egy ember, de min is ül? Mert az alig látszik.

A játszótér a háttérben nem véletlen. Úgy éreztem, ez illik hozzá legjobban

De félre a tréfával. Ez egy gondosan, Honda minőségben megcsinált jármű, amelynek fő alkalmazási területe a nagyvárosok dugós utcái, és a versenypályák boxai, ahol szaladjideamoda üzemmódban lehet vele közlekedni. Nem véletlenül írtam ezt, saját szememmel láttam ezt az alkalmazását.

Ráülve feltűnik, hogy az ember előtt szinte semmi nincs, csak egy kis műszer, ami – ha nem süt rá a nap – még olvasható is

Lássuk a részleteket: 125 köbcenti, 9 lóerő – ami meg is van, nemcsak olyan pónierő – elöl-hátul tárcsafék, elöl ABS-szel(!) – ja kérem, uniós előírás! A fék NISSIN, tehát panasz nem lehet rá – és nincs is! Világítás van, amennyi kell, és persze LED-es.

77 dB(A) azt jelenti, hogy ami ennél csöndesebb, az már villanymotor

A futómű meglepően masszív, megküzd a rossz utakkal. Na és a váltó! A Honda a kismotor-családjánál alkalmazza egyedül az úgynevezett körváltót, ami azt jelenti, hogy egyes lefelé, aztán a többi is, majd a negyedik után még egyet lefelé, és ott az üres. Majd az egész kezdődik elölről. Érdekes ötlet, csak ha egyet vagy kettőt kell visszakapcsolni, az egy kicsit macerás, amikor a himbás váltókar hátsó nyúlványát kell lefelé rugdosni…

A kezelőszervek a végletekig leegyszerűsítettek, mert hát mit is kellene kezelni? Indítás, gáz, fék, kuplung – és esetleg index. Ja, meg a duda és a fényváltás. Végül is minden megvan…

Itt a benzinszint-mutató a meglepetés – nemrég még nagyobbaknak sem volt ilyen feltétlenül. A sebesség nem haladja meg a 90-et, de nem is kíván az ember többet. Figyelem! Van motorelektronika-hibalámpa! Szóval Euro 5. Hangja alig, amint ez a tábla is bizonyítja. Van napi km-számlálója is, és átváltható angolszász egységekre!

A motor a Honda elnyűhetetlen, sokmillió példányban gyártott 125-öse, Euro 5-re felkészítve. Szóval PGM-FI benzinbefecskendezés, katalizátor… Tank az ülés alatt, 3,8 liter fér bele. Vigyázat! Van olyan benzinkút, ahol 2 liternél kevesebb tankolása esetén csúnyán néznek az emberre…

Műszaki adatok:
Honda ST 125A
A motor lökettérfogata: 124 cm3
Keverékképzés: PGM-FI elektronikus befecskendezés
Teljesítménye: 6,9 kW (9,3 LE) 7000/p fordulatnál
Forgatónyomaték: 10,8 Nm 5000/p fordulatnál
A benzintartály térfogata: 3,8 liter (1 US gallon)
Menetkész tömeg: 107 kg (kevesebbnek gondoltam…)
Terhelhetőség: 155 kg (ez igen!)
Hossza: 1760 mm (de kisebbnek néz ki)
Fordulási sugár: nem érdekes, helyben megfordul
Gumiabroncs elöl: 120/70-12 51L
Gumiabroncs hátul: 130/70-12 56L
A féktárcsa elöl ø 220 mm, hátul ø 190 mm
Szervizciklus: 6000 km
CO2 kibocsátás (zöldek, figyelem!): 35 g/km (tudom, nulla kellene…)
Fogyasztás: nem tudtam megmérni, állítólag 1,5 l/100 km (gyári adat)
Köszönet a tesztért a Honda Hungary-nek

PappLaci
az öreg motoros
Képek: PappLaci