Alig 2,5 hónappal a bemutatóját követően máris igazi kalandtúrán vett részt a BMW R 1300 GS túraenduró, amelynél nem a távolság, hanem a magasságkülönbség volt rendkívüli. Mindössze 24 óra alatt a chilei tengerpartól a Nevado Ojos del Salado vulkán egészen 6027 méteres tengerszint feletti magasságig hajtott egy csapat motoros. December 6-7. között került sor a túrára, amely során összesen 6006 méteres szintkülönbséget hidaltak át a motorkerékpárok és a motorosok 19 óra 22 perc alatt.

December 6-án hajlani 3 órakor indult a 4 kalandor Bahia Inglesa településről. Céljuk az Atacama régióban található Circuito de los Seis Miles lánchoz tartozó Nevado Ojos del Salado vulkán, ami 6893 méteres magasságával a világ legmagasabb aktív tűzhányója. Az Atacama sivatagon át értek el a hegyvonulathoz, ahol december 7-én 10 óra 22 perckor érték el a célt Chile és Argentína határán.

Christof Lischka, a BMW Motorrad fejlesztési vezetője, Salvatore Pennisi a Metzeler tesztelési és műszaki igazgatója, Michele Pradelli olasz Extreme Enduro bajnok és az InMoto újság tesztelője és Karsten Schwers a német Motorrad magazin újságírója alkotta a csapatot. A siker azt bizonyítja, hogy ma már nem kell feltétlenül speciális átalakításokkal nekiindulni az akár extrém túráknak is, hiszen teljesen szériaállapotú BMW R 1300 GS-sel teljesítették azt, és a vegyes felhasználású Metzeler Karoo 4-es abroncsok is egyszerűen megvásárolhatóak a gumikereskedésekben – a BMW Motorrad ezeket gyári opcióként kínálja azoknak, akik sokat szeretnének off-roadozni járművükkel, és az elektronika is tökéletesen működik ezek használatával.

A mindössze 24 órás túra a Nevado Ojos del Salado vulkánra extrém igénybevételt jelent a technikának és az embereknek is, a gyors magasságváltozás miatt nincs idő hagyományos akklimatizálódásra – 5000 méter felett már nagyon ritka a levegő és a hőmérséklet is csak mínusz 10°-os maximumot ér el az erős napsütés ellenére. Az expedíció részvevői Szicíliában az Etna tűzhányón edzettek, gyakorolták az extrém magasságban való, sziklás talajon motorozást, majd a rekorddöntés előtti napokban több bázistáborban éjszakázva fokozatosan alkalmazkodtak az extrém magassághoz, mielőtt visszatértek a tengerszintre és 19 óra 22 perc alatt újra visszamásztak a világ tetejére. A segítők végig a hegyen maradtak, csak ott volt igazán szükség rájuk.

A technika számára az jelenti a nehézséget, hogy a benzinbefecskendezésnek úgy kell adagolnia az üzemanyagot a hengerekbe, hogy extrém alacsony a levegő oxigéntartalma. Az abroncsnak nem is az aszfaltutak hiánya, hanem az azon túli terep okoz nehézséget, ahol már éles peremű kövek, homokos mélyedések és hó és jég váltja egymást. Végül mind az emberek, mind a BMW R 1300 GS motorkerékpárok és a Metzeler Karoo 4 abroncsok sikerrel teljesítették a rekorddöntést.