Jobb híján a ma alkalmazott hajtást fejlesztette tovább a Renault az RS 2027 tanulmány számára, tehát 1,6 literes V6-os turbómotor és kettős KERS rendszer hajtja a hátsó kerekeket. Utóbbi sokkal erősebb a mainál, 670 lóerővel tudja támogatni a belső égésű motort, így 1 megawatt, azaz 1360 lóerő a rendszerteljesítmény.

Mivel szabályok nem kötötték a tervezők kezét, a saját tömeget sikerült 600 kg-ra leszorítani, ami azt jelenti, hogy 2,26 lóerő mozgat 1 kg-ot, ami az aktuális F1-es versenyautókhoz képest majdnem kétszeres teljesítmény/tömeg arányt jelent. Új elem még a teljesen zárt vezetőfülke, amelyről még mindig nem tudtak megegyezni a csapatok. Újrahasznosított anyagokból, 3D nyomtatással készítették el a karosszériát.

Szintén jelentős eltérés a mai versenyautókhoz képest, hogy önvezetésre is képes a Renault RS 2027, azt találták ki a franciák, hogy a felvezetőautó kiküldését meg lehet spórolni azzal, hogy az összes versenyautóban aktiválják ezt az üzemmódot probléma esetén, illetve a sárga zászlós figyelmeztetés is könnyebben észlelhető lesz az autó-autó kommunikációval. Nem is beszélve a rajongók számára nyújtott egyedülálló élményről, hiszen a kamerák képének közvetítésével a megfelelő szimulátorban úgy élhetik át az emberek a versenyt, mintha ott ülnének a pilótafülkében.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!