Ahogy arról beszámoltunk, bukás lett a Lada X-Cross 5-ös, amelyet úgy kezdtek el saját néven gyártani az oroszok Szentpéterváron az egykori Nissan-gyárban, hogy ahhoz a kínaiak nem járultak hozzá, úgyhogy mindössze 120 autó után véget ért a történet. Azonban a szentpétervári gyár termelését meg kell oldania az Ladának, úgyhogy itt a folytatás. A hírek szerint már decemberben megkezdték a Cherytől küldött készletek összeszerelését Szentpéterváron, de a hivatalos bejelentésre még várni kell, mert először még az Xcite nevű almárkát kell hivatalosan lepapírozni. Ennek oka nem a kínai fél megbékítése, hanem hogy a Lada (Autovaz) ellen szankciók vannak életben, és el akarják kerülni az oroszok, hogy a kínai partnerre is kiterjedjenek ezek.

Elsőként a Chery Tiggo 7 Pro szabadidő-autót veszik át az oroszok (Európában az olasz DR Auto kínálja ezt az SUV-t DR6 néven), és a márkajelzés cseréjén kívül másra nem volt idő. Még nem tudni, hogy milyen hajtást kap a Lada Xcite almárka első autója, az X-Cross 7-es, a kínai eredeti 1,5-ös vagy 1,6-os turbómotorral, lágyhibrid (48 V) vagy plug-in hibrid elektrifikációval, első- vagy összkerékhajtással, 6 fokozatú kézi kapcsolású, 7 fokozatú duplakuplungos vagy fokozatmentes automata váltóval választható. A Chery Tiggo 7 Pro karosszériája 4,5 méter hosszú, tengelytávolsága 2,67 méter, így a Lada Xcite X-Cross 7-es is ekkora.