Azon van a Volkswagen, hogy a hibrid-technikában élen járó japán gyártók orra alá dörgölje a tényt, hogy márpedig ők takarékosabb hibridet készítenek. Igaz, ők nem abból az irányból közelítik meg a kérdést, hogy alacsony legyen a károsanyag-kibocsájtás és egyszerű a technika, hiszen turbódízel a belső égésű motor a Volkswagen TwinUp! tanulmány esetén.

Egészen pontosan ugyanaz a 0,8 literes, 47 lóerős kéthengeres TDI kerül a motortérbe, amit az XL1-es is használ. A hibrid hajtás elektromos részében annyi a módosítás, hogy 27 helyett 47 lóerős az elektromotor. A TwinUp! rendszerteljesítménye 74 LE/214 Nm, ami csak elsőre hangzik ígéretesnek, a valóságban a takarékos üzemre koncentráltak a fejlesztők. A 100 km/órás tempót 15,9 másodperc alatt éri el az autó, a csúcssebessége 140 km/óra, cserébe a szabványos fogyasztás 1,1 l/100 km (!). Konnektorról tölthető hibridként az akkumulátor segítségével helyi károsanyag-kibocsájtás nélkül 50 km-t tud megtenni az autó, amellyel kapcsolatban az a legfontosabb hír, hogy azt rövid időn belül sorozatgyártásba szeretné venni a gyár – minden bizonnyal a 111 000 eurós (32,9 millió Ft) XL1-esnél jóval szerényebb összeg szerepel majd az árcédulán.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!