Nem csak a versenypályán, de az Abarth 500e természetes környezetében, a városi utakon is nagyobb vezetési élményt ígér az akkumulátoros-elektromos változat, hiszen mélyen van a tömegközéppont és széles a nyomtáv, az azonnal nyomaték miatt pedig a gyorsítási parancsokat is fürgébben teljesíti az újdonság.

A 20-40 km/h közötti gyorsítást fele idő alatt teljesíti a villanyautó, plusz még a visszakapcsolással se kell törődnie a sofőrnek, a 40-60 km/óra közötti sprintnél 1,5 másodperc az 500e előnye az 595-höz képest. Ehhez hozzájön, hogy a szélesebb nyomtáv és a padló alá beépített akkumulátor miatt a tömegközéppont is alacsonyabban van – mindezek ellensúlyozzák a nagyobb tömegből eredő hátrányokat.

Az első kerekeket hajtó villanymotor teljesítménye 155 LE/235 Nm Scorpion Street üzemmódban, ami 7 másodperces 0-100 km/óra sprintre elég, ilyenkor erős a motorfékhatás. Tourismo üzemmódban 136 LE/220 Nm áll a sofőr rendelkezésére, ilyenkor finomabb és takarékosabb a haladás. Ebben a két üzemmódban aktiválható az egypedálos vezetés, azaz a gázról lelépve megállásig lassul az Abarth 500e. Aztán van még a Scorpion Track üzemmód, amikor teljes háttérbe kerül a fogyasztás, és a maximális teljesítményt nyújtja az autó. A 42 kWh kapacitású akkumulátor megegyezik azzal, amit a Fiat 500e kap, és itt is 85 kW teljesítményű villámtöltés fogadására van lehetőség, azonban az Abarth 500e fogyasztása magasabb, így a szabványos hatótávolság 250 km.

Fontos a hangélmény az Abarth márkánál, alapesetben gitárhangot sugároznak a külső hangszórók, feláras az AVAS (Acoustic Vehicle Alert System) nevű hanggenerátor, amely a benzines modell hangját idéző dörmögéssel javítja a vezetési élményt; illetve a be- és kiszállást, hiszen ezek a példányok ajtónyitáskor és záráskor is gitárhangot játszanak.

A következő időszakban párhuzamosan lesznek elérhetőek a benzinmotoros 595/695 és az 500e modellek az Abarthnál, utóbbi piaci bevezetésére készítik a Scorpionissima nevű, 1949 példányra limitált szériát. Ennél egyedi festésűek a 18 colos felnik, üvegtető, acélpedálok, dedikált műszerfal- és küszöbburkolat teszi különlegessé a megjelenést, illetve az a tény, hogy csak Poison Blue vagy Acid Green színben választható. A belső térben minden esetben Acid Green színű díszvarrást használnak az Alcantara kárpiton, a kormányon pedig Poison Blue színű gyűrű jelzi a középállást.