Nem is olyan fényképezték le közúton a most hivatalosan is leleplezett Hyundai RM15-öst. A legnagyobb meglepetés ezzel kapcsolatban, hogy az autónak valójában semmi köze nincs a tavaly bemutatott Veloster RM középmotoros autóhoz.

Azt ténylegesen egy utcai Velosterből építették meg, az itt látható autó alumínium térvázra épül, és javarészt karbonból készített karosszériával rendelkezik. A különbség -195 kg az RM15 javára, az 1260 kg-os saját tömeg 47/53 százalék arányban oszlik el az első/hátsó tengely között.


Az ülések mögött a Theta 2,0 literes benzines turbómotor dolgozik, a teljesítményét 300 lóerőre növelték (6000/percnél), a maximális nyomaték 383 Nm 2000/percnél. Hatfokozatú, kézi kapcsolású váltó csatlakozik a motorhoz, amivel 4,7 másodperces 100-as sprintre képes a Hyundai RM15.

Az Enduro felépítése már hagyományosabb, acélból készül a karosszéria, elöl van a motor ami az első kerekeket hajtja. Ahogy a név is mutatja, ennél motorkerékpárok adták az inspirációt, a végeredmény mégis szabadidő-autós külső lett – talán mégse tudtak eléggé elvonatkoztatni a napi munkától. A jármű egyébként kompakt méretű, hossza 4,27 méter, szélessége 1,85 méter, és noha magas építésű, mindössze 1,44 méteren tetőzik.

Ennek ellenére a tervezők úgy látták jónak, hogy a küszöbnél lépcsőket alakítanak ki, hogy oda tudjon fellépni az, aki a tetőcsomagtartót akarja használni. A belső térről nem közöltek fényképet, és a technikát is csak annyira fejtették ki, hogy 2,0 literes benzines turbómotor található a motortérben, és az 7 fokozatú dupla kuplungos váltón keresztül hajt. Most már csak az a kérdés, a Hyundai kínálatában van-e hely egy, az Enduro-hoz hasonló autónak?

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!