Úgy tűnik, az európai vásárlók megkedvelték a dízelmotoros Cayenne-t, azonban a Porsche úgy ítéli meg, hogy a 245 lóerős, 3,0 literes V6-os turbódízel még nem az igazi. Párizsban bemutatják a Cayenne S Diesel-t, amelyben már a Volkswagen konszern V8-as dízele dolgozik.

A motorburkolaton nem sikerült eltalálni a lökettérfogatot, a 4,2 liter erős túlzásnak tűnik a 4134 köbcenti ismeretében, de hát a lényeg amúgy is a teljesítmény. A Porsche egy kicsit módosította a dízelmotor vezérlését, így 382 lóerőre emelkedett a teljesítmény, 848 Nm a nyomaték – milyen meglepő, hogy pontosan 1 lóerővel tud többet a V8-as blokk, mint a BMW három turbós 3,0 literes hathengerese. Nyolcfokozatú automatikus váltó párosul az erőforráshoz, a 100 km/órás tempót 5,7 másodperc alatt éri el a Cayenne S Diesel, a végsebesség 252 km/óra. Nem szabad azonban feltétlenül hinni abban, hogy az autó közúton is produkálja majd a 8,3 l/100 km-es átlagot, amit laboratóriumban mértek. Jövőre várható a Porsche-féle V8-as dízel megjelenése a Panamerában, valószínűleg a Genfi Autószalonon jelentik majd be azt az újdonságot.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!