Az esztergomi Magyar Suzuki Zrt. 208 millió forintos uniós támogatást nyert el pályázatával a cég következő generációs modelljeinek prototípus-fejlesztéséhez és gyártásához. A közvetlenül érintett típusok között van a két stratégiai fontosságú autó,  a modellfrissítésen áteső Swift, illetve Swift Sport, valamint az új SX4. Utóbbi, hamarosan sorozatgyártásba kerülő modell S-Cross fantázianéven először a 2012-es Párizsi Autószalonon mutatkozott be. A jelenlegi SX4-nél jóval nagyobb méretű, kompakt városi sport-szabadidőautó világpremierjét a 83. Genfi Nemzetközi Autószalonon az idei év tavaszán tartották. Az új modell a Magyar Suzuki esztergomi gyárában készül. Csatába küldése egyben egy bővítési program kezdetét is jelenti, amelynek keretében a Magyar Suzuki Zrt. új exportpiacokat céloz meg, növeli termelési volumenét, és az esztergomi gyártóbázis még fontosabb szerepet kap a Suzuki globális stratégiájában. A másik prototípus a Swift modellfrissítését jelenti. Ennek keretében az eddigi típusok fejlesztése mellett két új változat jelenik meg, az öszkerékhajtású Swift és az ötajtós Swift Sport. A 4×4 kerékképletű Swift tizenöt év után jelenik meg újra a Suzuki termékpalettáján, az ötajtós Swift Sport most kerül először a piacra.

Az Új Széchenyi Terv keretében érkezett támogatással induló projektben számos új műszaki eredmény várható. Az újonnan bevezetett technológiákat, eszközöket és eljárásokat a Magyar Suzuki Zrt. mérnökei japán szakemberekkel együttműködésben tervezik, tesztelik és módosítják. Mindkét prototípus jelentősen növeli a Suzuki versenyképességét. A fejlesztés nyomán 2013-ban beinduló sorozatgyártással biztonságosabb, környezetkímélőbb, jobban eladható, Esztergomban gyártott gépkocsik kerülnek piacra. A Magyar Suzuki Zrt. értékesítési árbevétele 2012-ben 1,4 milliárd euró volt, a beszerzési alapú beruházás elérte a 77 millió eurót. 2011-ben a cég 1,581 milliárd euró nettó árbevételt ért el, csaknem három százalékkal haladva meg a 2010. esztendei összeget. A magyarországi autópiacon a Suzukival szerződésben lévő mintegy 80 kereskedő tavaly 3300 gépkocsit értékesített, 200 százalékos növekedést érve el. A válság előtti években még évi 39–40 ezer új járművet értékesített a magyar piacon a mintegy 150 Suzuki-kereskedő. Az idén 3,5 százalékos árbevétel-növekedést célzott meg a Suzuki Motor Corporation.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!