Az RX-8-as sportkocsival együtt búcsúzott a Renesis 13B-NSP bolygódugattyús benzinmotor 11 évvel ezelőtt – alkatrésznek időről időre készítettek néhány darabot az elmúlt időszakban is –, és most kezdték újra ennek a motorfajtának a nagyszériás gyártását. A 8C jelzésű új erőforrás az MX-30 e-Skyactiv R-EV 1 kamrás, 830 cm3-es kamratérfogatú hatótávnövelője, amelynek feladata az áramtermelés, amivel a 35,5 kWh-ról 17,8 kWh-ra csökkentett kapacitású telep energiaellátását biztosítják.

A 8C erőforrásban 120 mm átmérőjű, 76 mm széles a forgórész, közvetlen a benzinbefecskendezés és van kipufogógáz-visszavezetés is. Teljesen feltöltött teleppel (AC töltés 50 perc, DC töltés 80%-ig 25 perc) és az 50 literes benzintankkal 680 km-es szabványos hatótávolságot realizál a Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV, a hajtómotor teljesítményét ennél a modellnél 170 lóerőre növelték.