A nyolcvanas években próbálta megreformálni a városi közlekedés Sir Clive Sinclair a C5-ös elnevezésű pedálos elektromos járművével, unokaöccse most, harminc évvel később próbálja meg sikerre vinni az ötletet, a mai technikát és a józan észt felhasználva. Utóbbi azt jelenti, hogy van időjárás elleni védelem a fedélzeten.

Mindössze 260 cm hosszú, 94 cm széles és 128 cm magas a Grant Sinclair által megálmodott és Iris névre keresztelt háromkerekű, amely így sokkal stabilabb a nagypapa által kitalált Sinclair C5-ösnél. A plexi fedelet a repülőgépeknél is alkalmazott anyaggal kezelik, így az leveti magáról a vízcseppeket, azt mondják, nincs is szükség ablaktörlőre. Muszáj megjegyezni, hogy a 1 LE/150 Nm teljesítményű villanymotor és az emberi erő akár 50 km/h-nál nagyobb sebességre is képes felgyorsítani az Irist.

A zárt kabinban kialakított szellőzőnyílások biztosítják a kellemes környezetet, aktívszén-szűrőkön áramlik keresztül a levegő, így az tisztább a buborékon belül, mind mondjuk London utcáin. A kivehető, 20 Ah kapacitású lítium-ion akkumulátor 50 km megtételére elegendő energiát tud tárolni, a pedálos hajtás nyolcfokozatú váltóval rendelkezik. Az acélvázra felépített műanyag karosszériás Sinclair Iris háromkerekű saját tömege mindössze 55 kg. Az ülés mögött van egy zárható, 40 literes raktér is, ez szintén hiányzott az eredeti konstrukcióból.