A Volvo Car Corporation a biztonság terén betöltött vezető helyének megőrzésében fontos szerepet szán az aktív járműbiztonságot szolgáló vadonatúj tesztlaboratóriumnak. A létesítmény építtetője és üzemeltetője az Active Safety Test Area AB (röviden ASTA) vállalat lesz. Az AstaZero márkanév égisze alatt az ASTA működteti majd a tesztlétesítményt, amely a Volvo már meglévő, a nyugat-svédországi Hälleredben található vizsgálólétesítményei mellett kap helyet. A tesztelések során használható egyedi környezetek egyik felhasználója a Volvo lesz.

„Az új létesítménynek köszönhetően kiváló eszköz lesz a kezünkben a jövő intelligens biztonsági és vezetéstámogatási rendszereinek fejlesztéséhez” – mondta el Peter Mertens a Volvo Car Corporation kutatási és fejlesztési részlegének alelnöke. „A Volvo Car Corporation az autóipar vezető szereplője a biztonság területén. Mérnökeink már azokat a következő generációs technológiákat fejlesztik, amelyek újabb lépést jelentenek jövőképünk megvalósulása felé, melynek szellemében 2020-ra azt szeretnénk elérni, hogy senki ne szenvedjen halálos vagy súlyos sérüléseket az új Volvo gépkocsikban ülve” – tette hozzá Peter Mertens. Az aktív biztonság azokról a műszaki megoldásokról szól, amelyek segítségével a vezető elkerülheti a balesetet vagy jelentősen mérsékelheti annak következményeit. A Volvo legújabb innovációi többek között az ütközésveszélyre figyelmeztető rendszer teljes körű automatikus fékezéssel és gyalogosészleléssel, a City Safety koccanásgátló rendszer, a Driver Alert Control elalvásra figyelmeztető rendszer, a Cross Traffic Alert tolatást segítő rendszer és a Road Sign Information táblafelismerő rendszer, amelyek mindegyike például a vadonatúj Volvo V40 modellben is megtalálható.

Az AstaZero új tesztlétesítményében a sofőröket és a járműveket számos különböző forgalmi helyzetben tesztelik majd: forgalmas városi utcákon, országutakon, többsávos autópályákon és kereszteződésekben. Rendkívül fontos szempont a többi autóval, a gyalogosokkal, biciklikkel, robogókkal, motorkerékpárokkal, teherautókkal és buszokkal való kölcsönhatás. A tesztelni kívánt változatos forgalmi helyzetek közé tartozik többek között a monoton országúti vezetés az úton hirtelen feltűnő akadályokkal, a belvárosi forgalom tesztjárművekkel és tesztbábukkal, illetve a többsávos autópályák számos egyszerre közlekedő járművel. Ezen kívül lehetőség nyílik majd hosszú járművázak nagyon nehéz manőverek során való tesztelésére is a borulásos balesetek elleni még hatékonyabb védelem kifejlesztése érdekében. Az ASTA a svéd SP Technical Research Institute és a göteborgi Chalmers Műszaki Egyetem tulajdonában áll, és az új létesítmény 2014-ben kezdi meg működését.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!