Egyszer már volt Alfa Romeo terepjáró, az olasz hadsereg számára készített Jeep-szerű jármű Matta, azaz őrült névre hallgatott. Változnak az idők, változik a célcsoport, katonák helyett civilek vásárolják majd a szabadidő-autóvá szelídült új konstrukciót, amelynek neve a használóra, hanem inkább a felhasználási területre utal: a Stelvio egy különösen kanyargós úton megközelíthető hágó az olasz Alpokban.
stelvio3
Arra utalnak ezzel, hogy az eltérő fizikai dimenziók, különösen a magasabb felépítés ellenére a márkától elvárt vezetési élményt nyújtja. Az első sajtófotókon rögtön a QV csúcsváltozatot mutatják, szóval alapvetően ennél szerényebb megjelenést kap majd a Giulia padlólemezére épülő szabadidő-autó, de mivel felettébb kupésra vették a befejezést, nem panaszkodhatunk majd a megjelenésre.
stelvio2
Apropó QV: az 510 lóerős, 2,9 literes V6-os biturbóval szerelt változat a magas építésű karosszériában csak összkerékhajtással (megtartják a számítógéppel vezérelt zárású differenciálművet) jön, az USA-ban az összkerékhajtás széria lesz a négyhengeres motoroknál is. A nagyobb méret (légellenállás) és tömeg miatt hajszálnyival lemarad a Giulia QV-től a Stelvio QV, a 100-as sprintet egy tizeddel lassabban, 3,9 másodperc alatt hajtja végre és már 285 km/h-nál kifullad, miközben a lépcsős hátú 307 km/h-t is el tud érni.
stelvio4
A belső térben egy-az-egyben veszik át a Giulia műszerfalát, tehát a Stelvio sajtófotókon is a piros cérnával feldobott bőr-borítású QV műszerfalat látjuk a javított oldaltartású sportülésekkel és a nagyobb, 8,8 colos képátlójú központi kijelzővel. A vételárakról még nincs információ, ahogy az európai forgalmazás időpontja sem ismert még.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!