Úgy vetette meg a lábát a piacon a Rivian startup, hogy a konkurensek által elhanyagolt kategóriában kínált villanyautókat, az Egyesült Államokban nagy méretűnek számító R1T pickuppal és annak terepjáró-változatával, az R1S-sel kezdtek, most pedig itt a folytatás. A Rivian R2-es közvetlen konkurense lesz a Tesla Model Y-nak, amikor 2026-ban 45 000 dolláros irányáron elkezdik forgalmazni, és ezzel már világszerte piacra akarnak lépni.

Amíg a nagy méretű modellek alvázas felépítésűek, az R2-es számára önhordó alapot készítettek – amit az R3-asnál is használni fognak. Az akkumulátor szerkezeti tartó eleme a sok nagyszilárdságú acélt használó karosszériaváznak, az utastérpadló közvetlenül az akkumulátorház felső borítása, amire már csak szőnyeg kerül. A legnagyobb hatótávolságú változat 482 km-t tud majd, a 10-80% töltés kevesebb, mint 30 perc alatt letudható – a NACS (Tesla) mellett CCS (adapterrel) töltésre van lehetőség. 1, 2 vagy 3 hajtómotorral kínálják majd a típust, részletes számok később lesznek.

A középkategóriás szabadidő-autók közé tartozik a Rivian R2, amelynek hossza 471 cm, szélessége 190 cm, magassága 170 cm és ehhez 293 cm-es tengelytávolság tartozik. Az opciós, 20 colos felnire szerelt 32 col átmérőjű terepabroncsokkal 25 cm a hasmagasság. Az utastér átszellőzéséről kibillenthető hátsó oldalablakok és a leereszthető hátsó szélvédő gondoskodik. A műszerfal alatt 2 darab lenyíló kesztyűtartó is van, az ajtók alján nincsenek hangszórók, hogy ezzel is növeljék az ott lévő tároló méretét. A hátsó ülések mellett az elsők is lehajthatóak, ilyenkor akár hálószobának is használható a beltér, de a szabadidő-autóhoz rengeteg kempingkiegészítőt, köztük tetősátrat is kínálnak majd a gyári kiegészítők között.

A Rivian R3-asról annyit tudunk, hogy nem csak a hátsó rész rövidebb az R2-esnél, de a tengelytávolságot is 2,8 méterre kurtítják. A Rivian R3-asnál is mindkét üléssor eltüntethető a padlóban, beleértve a vezetőülést is – ezzel a funkcióval vadkempingezők is kényelmesen és biztonságban alhatnak a vadonban; ennél az autónál nincsenek tetősínek, így tetősátor használatára sincs lehetőség. Minimalista a beltér, a kesztyűtartó 2 darab, a műszerfal alól lenyíló tárolót jelent, a saját fejlesztésű elektromos rendszer távoli frissítéssel fejleszthető.

A Rivian R3 is elérhető lesz 1, 2 vagy 3 hajtómotoros változatban, utóbbi a nagy teljesítményű R3X változat, a márka első forró modellje, amely kevesebb, mint 3 másodperc alatt gyorsul 96 km/órás sebességre. Meglepő módon a megjelenést terepjárós irányba viszik el a nagyobb felnikkel és abroncsokkal, az utastérben természetes színeket és parafa-burkolatokat használnak.