A Renault már azt képzeli, 2030-ban már nemcsak az autók, de minden otthon és iroda része lesz a hálózatnak, és úgy gondolja, hogy az emberek már nem is akarnak majd kilépni ebből. A Symbioz nevű tanulmány úgy szállítja őket egyik helyről a másikra, hogy közben folyamatosan a hálózaton lóghatnak, hiszen nem kell vezetniük sem, de házon belül is több funkciója lehet.

Ehhez persze az autónak se hagyományos garázst kell kialakítani az épületben, hanem egy rögtön több emeleten átívelő liftet, amivel például ki lehet rakni a tetőre, ahol kényelmesen lehet benne szundikálni az időjárás viszontagságaitól védve, de partikon privát beszélgetések színhelye is lehet, illetve ez az elszigetelés a pihenést is megkönnyítheti.

A Renault Symbioz akkumulátora része az elektromos hálózatnak, csak akkor tölti fel az elektronika a telepet, ha menni akarnak az autóval, egyébként minimálisan szinten tartja az energiát – tehát 48 órával előre kell spontánnak lennie a felhasználónak. Azért ez a hosszú időtartam, mert a lehető leghatékonyabb módon (napelem) tölti fel a telepet az elektronika. A 4,7 méter hosszú karosszéria 1,98 méter széles és 1,35 méter lapos, üvegből és polikarbonátból készülnek az ablakok, az utasoknak egy 80 centi hosszú, hajlított érintőképernyő is a rendelkezésére áll.

Két villanymotor hajtja a Renault Symbioz-t, de nincs összkerékhajtás, hiszen a két hátsó keréknek van egy-egy 340 LE/330 Nm csúcsteljesítményű villanymotorja. Kevesebb, mint 6 másodpercig tart a 100-ra gyorsulás, és 500 km felett van a hatótávolság. Az igazán nagy újdonság a vezetéknélküli töltő, amivel a 72 kWh kapacitású telepet 20 perc alatt lehet 80 %-os töltöttségűre feltölteni – jelenleg csak kábeles megoldások tudnak hasonló energiával dolgozni.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!