A Nürburgringi 24 órás autóverseny alkalmával leplezte le az Aston Martin a CC100 Speedster elnevezésű működőképes prototípust, amellyel a márka évszázados fennállásának ünnepét folytatják – a név is a Concept Car 100 rövidítése.

Magát az ötletet, a kétszemélyes, nyitott versenyautót az 1959-es DBR1-estől vették, az alapot pedig a hamarosan kifutó V12 Vantage-től. Azt még hozzátették, hogy egy lehetséges jövőbeli típust előlegez meg nekünk a CC100 – minden bizonnyal a következő belépőmodellről van szó.

De ne szaladjunk ennyire előre, a CC100 Speedster is elég érdekes. Maga a bemutató is az volt, a prototípust a márka vezetője, Dr. Ulrich Bez vezette körbe a Nürburgringen, mellette haladt a DBR1-es, amelyet Sir Stirling Moss irányított. Kevesebb, mint hat hónap alatt állították kerékre az autót, a külső nagyon vad, a belső tér pedig a végletekig leegyszerűsített. Lényegében csak egy kormánykerék és egy TFT kijelző található itt.

Kevesebb, mint 1,2 tonna az Aston Martin CC100 tömege, az alumínium térvázra egy 4,5 méter hosszú, 200,5 centi széles karosszériát hoztak össze. A motortérben az AM11-es V12-es szívómotor meg nem nevezett teljesítményű változata dolgozik, amely hatfokozatú, szekvenciális váltó közbeiktatásával hajtja a hátsó kerekeket. Azt azért elárulták, hogy a 100 km/órás tempót hajszálnyival 4 másodperc fölött futja meg a prototípus, végsebességét elektronika korlátozza 290 km/órában.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!