A Toyota úgy számol, hogy 2030-ig 3,5 millió villanyautót értékesít majd, és ezek közül mintegy 1,7 millió lesz a 2026-tól megvásárolható második generációs autója, amely új akkumulátor-technológiát tartalmaz majd. A „Teljesítmény” lítium-ion akkumulátornál a maihoz képest 20%-os költségcsökkentést remélnek, 20 perces töltési időt (10-80%), és hogy optimalizált légellenállással és tömegcsökkentéssel meglehet a 800 km-es szabványos hatótávolság. Az olcsó villanyautók számára lítium-vas foszfát akkumulátort készítenek, ami a maihoz képest 20%-kal nagyobb hatótávolságot, 40%-kal alacsonyabb költségszintet ígér 30 perces villámtöltéssel (10-80%).

2027-28-ra készül el a „Nagy teljesítményű” akkumulátor, amivel már az 1000 km-es szabványos hatótávolságot célozzák, a 2026-tól kapható „Teljesítmény” akkumulátorhoz képest 10%-kal alacsonyabb költségszinten. Szintén 2027-28-ra ígérik a szilárdtest-akkumulátor sorozatgyártását, amelynél addigra megoldják azt a problémát, hogy a gyors töltés jelentősen lerövidíti a telep életét – a „Teljesítmény” akkumulátorhoz képest 20%-kal nagyobb hatótávolságot és 10 perc alatti villámtöltést (10-80%) ígérnek.
A bZ4X-ben még 150 mm vastag az akkumulátor, ezt viszonylag hamar 120 mm-re akarják csökkenteni, és elérhetőnek tartják a 100 mm-es akkumulátor-magasságot is, amit elsődlegesen a sportos (lapos) autók számára fejlesztenek.