Azon van a Mercedes, hogy a vásárlói igényeket valahogy összhangba hozza a környezetvédelmi szempontokkal. Ennek megfelelően még a zöldeknek is örülniük kell a Mercedes E 63 AMG új motorjának, amely 22 százalékkal igényel kevesebb üzemanyagot  laboratóriumban, mint elődje. Ahhoz, hogy a kedves ügyfelek se bánkódjanak, a teljesítménye 525 (AMG teljesítménycsomaggal 557) lóerőre emelkedett.

Hasonlóan elképesztő a nyomatékgörbe, akarom mondani nyomatékegyenes, a 700 Nm-es maximumot az 1750-5000 közötti fordulatszám-tartományban tudja az 5,5 literes lökettérfogatú, két turbóval is segített V8-as. Vajon mennyi lehet a maximum, ha felszabadítják a motort? Valószínűleg egy váltó/gázadás.

Már ezért az előválasztó-karért megéri megfizetni a vételárat Már ezért az előválasztó-karért megéri megfizetni a vételárat

Az E 63 AMG 4,3 (kombi 4,4) másodperc alatt futja a 100-as sprintet, az AMG sportcsomaggal 4,2 (4,3) másodperc a vonatkozó érték, a végsebesség minden esetben 250 km/óra. Egészen annak a felárnak a megfizetéséig, ami megszabadítja az autót az elektronikus póráztól. Az autó egyébként az új motor mellett elektromos kormányszervot is kapott, és az AMG Speedshift MCT 7 fokozatú, dupla kuplungos váltónak köszönhetően motorleállító is van a fedélzeten. A szabványos fogyasztás 9,8 (kombi 10,0) l/100 km.

Erősebb, de ötödével takarékosabb elődjénél az új E 63 AMG motorja Erősebb, de ötödével takarékosabb elődjénél az új E 63 AMG motorja