Hatvan évvel ezelőtt leplezték le a Volvo P1800-as sportkupét, ebből az alkalomból a svéd Cyan Racing versenyistálló elképzelte, milyen lenne az autó a modern technológia előnyeit felhasználva. Az elképzelést tett követte, és megépítették a Volvo p1800 Cyan-t, amelyet limitált darabszámban fognak majd készíteni. Pontos példányszámot nem árultak el, de a félmillió dolláros árcédula eléggé behatárolja a piac nagyságát…

Új vázat fejlesztettek, amelyre aztán acélból és karbonból készített karosszériát tesznek. Elöl-hátul kettős keresztlengőkaros felfüggesztés használnak, szélesebb a nyomtáv, nagyobbak a kerekek és a karosszérián belül hátrébb tolták az utasteret is, szóval nem egy-az-egyben másolták le a klasszikus kupé megjelenését. Mivel versenyautókhoz szokott mérnökök készítették a konstrukciót, a felfüggesztés – szereléssel – állítható.

Sokáig törték a fejüket a mérnökök, milyen erőforrást kapjon az autó. Az eredeti B18-as blokkot, a B230-as négyhengerest, a soros öthengeres és a soros hathengeres motorokat is megvizsgálták, végül az aktuális 2,0 literes négyhengeres mellett döntöttek, annak is a turbóval ellátott versenyautó-változatát választották ki, amelyet már 2011 óta használnak. Jelen esetben 420 lóerő a teljesítmény, 455 Nm a maximális nyomaték, a leszabályozási fordulatszám 7700/perc, és szívómotor-szerű teljesítményleadást említenek.

A váltó ötfokozatú, kézi kapcsolású és a Holinger műhely terméke, különlegessége, hogy bal alul van az egyes fokozat, és tartósan elviseli a turbómotor nagy nyomatékát. A hátsó differenciálmű a részlegesen önzáró lamellákkal szintén a Holingertől érkezik, annyi a változás, hogy nem a versenypályára, hanem közúti használatra optimalizálták a zárás mértékét. A 18 colos kovácsolt felnikre elöl 235/40, hátul 265/30-as Pirelli abroncsokat szerelnek. Elöl 362×32 mm-es, hátul 330×24 mm-es acél féktárcsákat használnak négydugattyús nyergekkel; se fékszervo, se blokkolásgátló nincs.