Légből kapott tanulmánynak tűnhet elsőre a Nissan párizsi újdonsága, a TeRRA névre hallgató jármű. Elektromos meghajtás, egymással szembe nyíló ajtók, hiányzó B oszlop. Ezektől ugyan mind búcsút vehetünk, de nagy vonalakban már a következő X-Trailt látjuk a képeken.

Ezt persze nem erősíti meg a Nissan, de hát ezen nem lepődünk meg egy pillanatig sem. Azonban nem nehéz kitalálni, hogy a már 2005 óta lényegében változatlan formában készülő szabadidő-autó formájához-méretéhez áll a legközelebb a TeRRA tanulmány. Túlságosan szögletes és terepjárós Qashqai utódnak…

Igyekeztek lendületes vonásokkal életet vinni a doboz formába, a mélyre helyezett kerek fényszórók ismerősek lehetnek a Juke-ról – netán új formajegy lesz ebből a Nissan szabadidő-autók esetén? A B oszlop hiánya egészen biztosan utalás a harminc évvel ezelőtt, 1982-ben bemutatott Prairie egyterűre, mégse valószínű, hogy eljut sorozatgyártásig. Ennek megfelelően az egymással szembe nyíló ajtók is csak a látvány kedvéért kerültek az autóra.

Az utastérben igyekeztek természetes anyagokat használni, úgymint bőr és fa, és az alumíniummal se spóroltak. A vezető kiemelt helyre került, az anyósülés hátrébb helyezkedik el, hogy semmi ne zavarja a kereszteződésekben a kilátást – állítható lábtámasz gondoskodik az első utas kényelméről. A Leaf esetén bevezetett, kék hátterű márkajelzést viseli az orrán az autó, utalva az elektromos meghajtásra, jelen esetben az akkumulátor mellett még egy tüzelőanyagcellát is elhelyeztek, hogy megnöveljék a hatótávolságot. Párizsban lesznek pontosabb információink a Nissan TeRRA tudásáról.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!