Még 2020 elején mutatta meg a Polestar a Precept tanulmányát, amellyel az önállósodás útját mutatták. Ennek az autónak a fejlesztése jelenleg is zajlik, a tervek szerint Polestar 5-ösként lesz néhány éven belül megvásárolható. A várakozás áthidalására szolgál a most bemutatott O2-es tanulmány, amelyet a márka csúcsmodelljének módosított alapján valósítottak meg.

Fontos szerepe van az anyaghasználatnak, a technológia jelen állása szerint az alumíniumnál valósítható meg a teljes körforgás, azaz hogy a már kitermelt és használatban lévő fémet használják fel az autó megépítéséhez, és ez bármennyiszer ismételhető. A ragasztott karosszériaváznál könnyen elválasztva és jelölve használják a különböző alumínium ötvözeteket, ami megkönnyíti az újrahasznosítást. Ezt egészíti ki még az egyféle, újrahasznosított poliészterből készített belső burkolatok, amelyek között egyszerű és habosított (puha tapintás) műanyag burkolatok, és szálakból fonott szövetek is vannak; ezeket is könnyen lehet újra felhasználni.

Noha a Polestar brit fejlesztőközpontjában készített kabrió tanulmánynál a vezetési élmény is fontos szerepet kapott, pontos műszaki részletek helyett inkább azzal foglalkozik a sajtóanyag, hogy új szintre emelik a vezetési élményt azzal, hogy az O2-nek van egy saját drónja. Ennek nincs más feladata, minthogy filmezze az autót, majd a készített videót akár automatizáltan feltöltse a különféle közösségi oldalakra. Az önvezető drón 90 km/órás tempóig képes tartani a tempót a kabrióval, és különféle felvétel-módok közül – tájkép, akciósnittek – választhat a sofőr. Egyelőre nem tudjuk, mi lesz a sorsa a Polestar O2 kabriónak, leghamarabb 2025-ben lehet belőle sorozatgyártású autó, miután bemutatkozik a márka új villanyautó-kínálata.