Rögtön két hálózatról tölthető hibrid hajtást is prezentál a BMW a Frankfurti Autószalonon, a keresztmotoros padlólemezen elektromos hátsó tengellyel valósították meg a hibrid hajtást, a 3-as sorozatnál pedig kisebb belső égésű motort és nagyobb akkumulátort használnak.

A 2-es Active Tourer, tehát rövid karosszériában debütál a 225xe hálózatról tölthető hibrid hajtás, amelynél a belső égésű motor az 1,5 literes (136 LE/220 Nm) benzines turbó, és az első kerekeket hajtja, a hátsó tengely hajtását egy 88 LE/165 Nm csúcsteljesítményű villanymotorra bízzák. A rendszerteljesítmény 224 LE és 385 Nm, ez alapján érdemli ki a 25-ös számot a típusjelzésben.

A 7,7 kWh kapacitású lítium-ion telepet a hátsó ülés alatt helyezik el, így a csomagtér mérete nem csökken, a normál konnektorról kicsivel több, mint 3 óra alatt feltölthető akkumulátorban mintegy 40 km megtételére elegendő energiát lehet tárolni. Elektromos üzemmódban 125 km/h az elérhető csúcssebesség. Teljesen feltöltött teleppel és padlógázon 6,7 másodperc alatt képes felgyorsulni 100 km/órás tempóra a hibrid egyterű, a csúcssebesség 202 km/h. Ezeknél sokkal fontosabb érték azonban a CO2-kibocsájtás alapú adózással rendelkező piacokon, hogy (abroncsmérettől függően) mindössze 2,0-2,1 l/100 km a szabványos átlag. Németországban 37 800 euró a BMW 225xe alapára.

A BMW 3-as sorozat alapján már korábban is volt ActiveHybrid, de annál a nagy teljesítményt helyezték előtérbe, míg az új 330e-nél a spórolás a fő szempont. Ennél a 2,0 literes benzinmotor 184 lóerős változatát kombinálják a 8 fokozatú automatikus váltóba behajtó, 88 LE/250 Nm csúcsteljesítményű villanymotorral, ami 252 LE/420 Nm rendszerteljesítményt eredményez.

Itt már a csomagtérből vesz el 90 litert a 7,6 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor, így csak 370 liter marad a csomagoknak – a 40/20/40 arányban osztott hátsó támla segítségével lehet bővíteni a rakteret. A telepben tárolt energia legfeljebb 40 km megtételére elegendő, villanymotoros üzemmódban 120 km/h a csúcssebesség. Egyébként fürge ez a hibrid 3-as is, a 100 km/h-s tempót 6,1 másodperc alatt éri el, ha elég energia van a villanymotor hajtásához, a végsebesség 225 km/h. Abroncstól függően 1,9-2,1 l/100 km a BMW 330e szabványos átlaga.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!