A Ford Törökországból szállítja az Egyesült Államokba a Ford Transit Connect járműveket, és a teherautókra vonatkozó 25 százalékos adó megkerülése miatt személyautó belső kialakítással. Ekkor ugyanis csak 2,5 százalék az adó, amit meg kell fizetni.

Szóval a személyautókat aztán az Egyesült Államokban kezelésbe veszik, kiszerelik belőlük az üléseket, a belső kárpitok egy részét, amelyeket aztán megsemmisítenek, és az így „elkészült” teherautókat aztán piacra dobják. Az élőmunka-ráfordítással és a megsemmisítési költséggel is olcsóbban jönnek ki, mintha eleve teherautóként importálnák a típust, azonban a törvényhozóknak nem tetszik ez az adómegkerülés – nem is beszélve az extra környezeti terhelésről.

A Ford szerint meg inkább az 50 évvel ezelőtt életre hívott, a német csirke behozatali korlátozásra válaszként létrehozott adócsomagot kéne felülvizsgálni, amiben benne van az import-haszonjárművekre vonatkozó 25 százalékos adó, amit el kellene törölni – persze úgy, hogy a japán konkurenciával szemben továbbra is fennálljon a korlátozás. A Chrysler még a DaimlerChrysler idején kezdte meg a Sprinter forgalmazását az Egyesült Államokban, de ők úgy kerülik meg a 25 százalékos adó megfizetését, hogy  majdnem készre gyártott autókat Dél-Karolinában fejezik be. A Ford ezzel szemben semmi hozzáadott értéket nem épít a Transit Connect-be, hanem egyszerűen csak az adómegkerülés a célja az utólagos átalakítással. A U.S. Customs and Border Protection hatóság felszólította a Fordot, hogy hagyjon fel ezzel a tevékenységgel, az autógyártó egyelőre megfellebbezte a döntést, úgy tűnik, időhúzásra játszik.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!